• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Iphone4

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Har en Iphone4, tycker att den har dålig mottagning, kan man förbättra det med en yttre antenn på husbilen? Med vad i så fall?
Okunnig med teknik:music-icon:
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Iphone4

Hej...
Har också Iphone 4 som jag tycker har problem med mottagningen. Har tre som operatör och trott att felet beror på detta men jag börjar tveka. För övrig är jag så nöjd med telefonen. Roligt om någon vet fakta i ärendet.

Ha det go midsommar alla Torbjörn
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Iphone4

Det mesta har att göra med din operatörs täckningsområde. Vi har en iPhone 3 och och Telia-abonnemang som har god täckning. När vi står utanför deras täckningsområde så nyttjar vi Wifi istället för 3G med hjälp av Net 1 och deras router med mycket bra täckningsområde.
V-backen :)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Iphone4

Jag köpte också en iPhone 4 men bytte ut den mot en enklare androidlur eftersom den fungerade dåligt som telefon. Jag har nu en separat telefon i västen. Opraktiskt med två lurar kanske, men det fungerar! Jag har också 3. Bytte från Tele2 för jag blev så förargad på deras fåraktiga reklam!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone4

Även om vissa telefoner visar färre "streck" innebär inte nödvändigtvis att mottagningen är sämre. Jag upplever att min iPhone har bättre mottagning än min Desire (Android).
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Sv: Iphone4

jag har sett att ifånen har fler streck än den borde ha allt enl, tyska tester och egna erfarenheter, den är bra om man står nära en mast,,OK
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone4

jag har sett att ifånen har fler streck än den borde ha allt enl, tyska tester och egna erfarenheter, den är bra om man står nära en mast,,OK

Med min är det tvärtom, har fullgod mottagning även vid 1 streck, det har inte min HTC. Dessutom 3ggr så lång standby.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Iphone4

Samma med min Iphone. Jag har ett streck och full mottagning.
Min sambo har alla streck med bra mottagning.

Så jag vet inte hur mycket man ska lita på strecken.

R
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Iphone4

Min gamla Nokia med utdragbar antenn slår dagens nallar med hästlängder när det gäller att komma ut på nätet! Därför synes det mig att den delen som nallarna ursprungligen användes till, nämligen telekommunikation (telefoneri) har hamnat i bakvatten och att de moderna nallarna närmast har kommit att bli ett nöjes-och förströelseinstrument för stadsmänniskor i bilköerna från och till arbetet! Skulle man råka förvirra sig ut i landsbygden så kan man väl alltid teckna ett net1-abonnemang!

Jappe
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.939
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Iphone4

Telekommunikation idag innebär minst lika ofta dataöverföring som röstsamtal. Jag har en iPhone4 som gör mig väldigt oberoende och rörlig, trots återkommande joutjänst och krav på dataöverföring. iPhone är ett riktigt bra arbetsverktyg för den som har de behoven. Det är den bästa lur jag någonsin haft å jag har haft många! Att den sedan är ett fullödigt underhållnings- och navigationsverktyg privat gör ju inte saken sämre. Man ska dock betänka att den, liksom många av de avancerade androidlurarna, är en handdator med röstsamtalsmöjligheter. Har man mest behov av röstsamtal, då ska man skaffa en lur som prioriterar det. Det blir väldigt många felkällor med en handdator!

Krister N
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone4

Min gamla Nokia med utdragbar antenn slår dagens nallar med hästlängder när det gäller att komma ut på nätet! Därför synes det mig att den delen som nallarna ursprungligen användes till, nämligen telekommunikation (telefoneri) har hamnat i bakvatten och att de moderna nallarna närmast har kommit att bli ett nöjes-och förströelseinstrument för stadsmänniskor i bilköerna från och till arbetet! Skulle man råka förvirra sig ut i landsbygden så kan man väl alltid teckna ett net1-abonnemang!

Jappe

Helt rätt Jappe!
Telefoneri är det minsta min iPhone används till. Däremot till eposteri, tidningsläseri och navigareri ( necesse est).
 
Toppen