• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iPhone eller en Android telefon?

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Om han hade använt Safaris browser som är original kunde han fått fram kartan genom att markera adressen.

photo-783051.jpg


Det finns många sätt att misskreditera opponenter. Det bästa sättet är att prova själv, därför väljer jag iOS.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Det finns många sätt att misskreditera opponenter. Det bästa sättet är att prova själv, därför väljer jag iOS.

Övannävnte video, var for dom der inta har råd at köbe 2 high-end produkter, och göre en sammenligning. Der har väret kommenteret nok på dom billigste androidmobiler kontra 4S, och det var misskrediterende.

Mener at videoen viser ganske bra, forskellen imellem de 2 styresystemer android / ios. Och det er vel hvad nya användere har brug for, til at kunne beslutte hvilket system, dom vil investere i.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Mener at videoen viser ganske bra, forskellen imellem de 2 styresystemer android / ios. Och det er vel hvad nya användere har brug for, til at kunne beslutte hvilket system, dom vil investere i.

Den videon är gjord för att misskreditera iOS, det hade varit lika lätt att få motsatt resultat.
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Apple eller android, tror nog att det är mera en smakfråga. Har dock lärt mig en sak. Om man vill minimera problem använda samma fabrikat på elektroniken så brukar det fungera plus att man får support. Man gilla eller ogilla detta faktum. Har en macbook och då föll det sig naturligt att ha en Iphone och en IPAD. Har fungerat utmärkt. Gillar att använda IPADen som navigator. Testade det i Europa förra året.Funkade utmärkt.

Har även erfarenhet av android men föredrar Iphone/Ipad.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Dax att väcka den hår tråden. Tycker det har varit lite tyst på Apple-läktaren sen aktien rasade på börsen...

iPhone har börjat tappa sina andelar i flera asiatiska länder samtidigt som framförallt Samsung växer starkt.

Den senaste raka högern kom från den legendariske Steve Wozniak, som var med och grundade Apple. Han uttalade sig senast:citat
"Iphone "ligger efter" jämfört med konkurrenterna beträffande smartphone-funktioner."
"Samsung gör fantastiska produkter"

Det är väl inte hela sanningen men utan tvekan har bla Samsung gasat ifrån på alla plan och nu kommer Google med andriod-lösningar både för PC, combon och tabletter.
Den stora missen som jag tycker är att Iphon 5 har för liten skärm och dålig batteritid.
Hoppas Apple skärper till sig...det behövs en motvikt till androiden...

Bosse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Jag har numera 4 Androider igen eftersom jag fick en gratis när jag beställde nytt simkort till min gamla mor. En trevlig bekantskap (Huawei) som faktiskt är mycket bättre än min första svindyra HTC Desire. Jag använder också en Galaxy med Jelly Bean 4.1.2 som tar utmärkta bilder.

Men batterikapaciteten är långt underlägsen mina iPhones så jag förstår inte var ryktet om iPhones dåliga batteritid kommer ifrån.

Beträffande aktiekursen har den gått upp med drygt 10% de senaste dagarna så nåt kanske är i görningen. Numera säljer iPhone bäst i världen med Kina och Indien som nya marknader.
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Et lite spørsmål . Du skriver at du hadde Windows Phone. Hvorfor ikke det på nytt ? Hvilken versjon hadde du ?
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Jag har numera 4 Androider igen eftersom jag fick en gratis när jag beställde nytt simkort till min gamla mor. En trevlig bekantskap (Huawei) som faktiskt är mycket bättre än min första svindyra HTC Desire. Jag använder också en Galaxy med Jelly Bean 4.1.2 som tar utmärkta bilder.

Men batterikapaciteten är långt underlägsen mina iPhones så jag förstår inte var ryktet om iPhones dåliga batteritid kommer ifrån.

Beträffande aktiekursen har den gått upp med drygt 10% de senaste dagarna så nåt kanske är i görningen. Numera säljer iPhone bäst i världen med Kina och Indien som nya marknader.
Detta är aktiekursen för Apple inc just nu i NY och 3 mån tillbaka, kanske inte så mycket att yvas över den "kälkbacken"(?);

1,607,61482,52482,60482,59484,94473,2510 766 221
Tidsperiod: 1 dag 1 vecka 3 månader 6 månader sedan årsskiftet 1 år 3 år 5 år Jämför med: Ingen OMXS30 DJIA
chart.png
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Hej

Köpte en ACER Phone (Android 4) med dubbla SIM-kort för en månad sedan. Nu slipper jag gå med två telefoner, har både Svenskt och Franskt SIM-kort i den - fungerar kanon...

Men jag tycker inte valet iPhone - Android handlar om teknik bara.

Visst blir det enkelt för användarna när någon har full kontroll över hela kedjan, men det blir för mycket när det på varje telefon finns flera tusen Kr i ren vinst..
För mig är det otänkbart att stödja ett av världens få MONOPOL.

Fram för fri konkurrens!

/Bertil
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Kul o läsa hur inköpta leksaker försvaras :spinny:

Leksak eller inte, det är tydligen fler än en miljon köpare varje dag som absolut vill vara med. Viss nytta har den som tex att ringa med. Gratis till Australien eller till grannen, med eller utan bild.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Leksak eller inte, det är tydligen fler än en miljon köpare varje dag som absolut vill vara med. Viss nytta har den som tex att ringa med. Gratis till Australien eller till grannen, med eller utan bild.

Iphonen eller androiden? :spinny:
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.710
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Hej

Jag har en Android telefon en Sony Experia. Telefonen fungerar bra, de verkar vara bättre nu än på Sony-Ericsson tiden. Men androidapparna har inte varit särskilt stabila, flertalet av dem har raderats pga undermålig funktion,jag varken spelar eller lyssnar på musik utan det är bara "nyttoappar" som används.

Jag saknar stabiliteten i iOS och enda anledningen att jag inte har en iPhone är att de inte har några IP-klassade telefoner.

Jag tycker även att skärmstorleken skenat iväg och många telefoner är idag för stora att bära omkring på.

/Stig
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Menar du att folk blir påtvingade att köpa en viss produkt vare sig det gäller telefoner eller något annat?

Absolut inte Knarrevik, det är ju resandes ensak vad man väljer. Jag menar bara att om du väljer iPhon/iPad så är det sedan slut med dina val. det går inte att välja alternativ maskinvara, det går inte att välja alternativ programvara. Allt ska Apple var med och ta lite förtänst av...
Dom har tom ansträngt sig för att man inte ens ska kunna köpa en "pirat" anslutningskabel till 5:an.

Det var det jag menade med Monopol. Och det är klart det funkar, när allt är samtestat av någon som har kontroll över hela kedjan, det vore ju skit annars. Det är uppsidan, men det är ett högt pris...

/Bertil
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: iPhone eller en Android telefon?


Jag skypar varje dag med någon av mina androider, funkar utmärkt och jag är nöjd med mina val, men ser både för- och nackdelar. Däremot tror jag inte på att dela in mänskligheten i iphonar och androider eller enbart iphonar.
Mångfald tack!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Absolut inte Knarrevik, det är ju resandes ensak vad man väljer. Jag menar bara att om du väljer iPhon/iPad så är det sedan slut med dina val. det går inte att välja alternativ maskinvara, det går inte att välja alternativ programvara. Allt ska Apple var med och ta lite förtänst av...
Dom har tom ansträngt sig för att man inte ens ska kunna köpa en "pirat" anslutningskabel till 5:an.

Det var det jag menade med Monopol. Och det är klart det funkar, när allt är samtestat av någon som har kontroll över hela kedjan, det vore ju skit annars. Det är uppsidan, men det är ett högt pris...

/Bertil

Jag har många piratkablar och adapters till mina iPhones. Finns bl.a. på Ebay för någon dollar. Frakten kostar i regel mer.

Vadå alternativ maskinvara, de flesta vill ha en produkt med bra kvalitet som funkar på ett enkelt sätt. Idag finns de på flera plattformar och priserna på de bästa produkterna är jämförbara.

Vill man ladda ned suspekta appar finns möjligheten även med iPhone. Det tar några minuter att jailbreaka en iPhone men det är inget som jag vill rekommendera.
 
Toppen