• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iPhone eller en Android telefon?

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Jag har lyckats att dränka min nuvarande Windows-Phone-telefon och GPS i vitvin.:wideeyed:
Så det blir till att inhandla nya aparater...

Då är den första frågan, ska det bli en iPhone eller en Android 2.3 lur?
Om det nu blir en Android, ska man satsa på Samsung GT-i9100 Galaxy S II eller en HTC? Eller nåt annat?
Jag vill gärna ha era sakliga åsikter och inte nån pajkastning :yes:
För och nackdelar?
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Har en HTC android (Nexus one) och är mycket nöjd med den.

Det jag uppskattar är friheten att modda och alla gratis appar som finns.
Det är ju en klar begränsning med andra system ;)

Jag gillar öppenhet och den frihet som finns att göra det jag vill, då är Android det bästa.

Smaken e som baken, men som inbiten data nörd så föll mitt val naturligt på Android.

MvH

Freddy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

I huvudsak gäller det vilket system som har bäst appar, det är där skillnaden ligger, inte så mycket kvaliteten på telefonerna.

Något man också får tänka på är om appen kan användas till fler enheter (tex mobil och platta) med en debitering. En navigationsapp kan kosta drygt 800 kr. så det blir onödigt dyrt att betala flera gånger.

Jag har båda systemen men föredrar iPhone/iPad.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Dom flesta i familien havde Iphone, och var tilfredse :):)

Om jag ställte frågor til deres mobil, gik dom i Apple mode :(:(

Derfor köbte jag en Android Samsung Galaxy S, den var bra med dom födsels sygdomme der fölger med den förste :) efter den blev opdateret i styrsystem til Gingebread, körte den särdeles bra :)

Har nu köbt en Android Samsung Galaxy S2, den körer som en dröm :), selv dom med Iphone, som har set den och dens ydelser, säger dom vil skifte.

Knarrevik siger ganske rigtigt, at köbte app'er virker på Iphone och Ipad, detsamme med Android / Tablet, indenfor Android er der bare mere at mobiltelefoner at välge imellem, HTC-Samsung-Sony ericsson osv, så udvalget er mycket större, och inta bare et design som Iphone.

Android's App's er INTA på höjde med Iphone endnu, men mycket näre, och alle dom kloge i branchen, regner med at Android vil overhale Apple inom kort tid ( bare apperne, specifikationerne har länge väre bedre en apple )

Derfor valgte jag Samsung Galaxy S2, og senere kommer en Samsung Tablet til, for det vigtigste du må göra, er at välge hvilket styrsystem du vil have. Da skal du inta köbe samme app 2 gange.

Iphone eller Android ??? ( kanske windowsphone, men det tager vist 2 år mere, inden dom er på höjd )
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Samsung GT-i9100 Galaxy S 2 är utsedd till världens bästa telefon av tidningen M3.
http://m3.idg.se/2.1022/1.382263/samsung-galaxy-s2-varldens-basta-telefon
Nej, jag har den inte själv. Tyvärr! ;)
//W
Min vindränkta mobil är/var en Samsung i8000 Omnia 2, som enligt tester för 1,5 år sedan, när den var ny, skulle vara en riktigt bra lur.
Dock kan jag inte påstå att förtroendet för Samsung har ökat under denna tiden...
Ser gärna att min nästa lur blir mer välbyggd och lite mindre buggig.
Därför lutar det mer åt HTC eller iPhone.
Rädd att Knarrevik har påverkat sinnet... :)
Han får i så fall skylla sig själv, frågorna kommer att hagla! :D
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Min vindränkta mobil är/var en Samsung i8000 Omnia 2, som enligt tester för 1,5 år sedan, när den var ny, skulle vara en riktigt bra lur.
Dock kan jag inte påstå att förtroendet för Samsung har ökat under denna tiden...
Ser gärna att min nästa lur blir mer välbyggd och lite mindre buggig.
Därför lutar det mer åt HTC eller iPhone.
Rädd att Knarrevik har påverkat sinnet... :)
Han får i så fall skylla sig själv, frågorna kommer att hagla! :D

Jag har samma dåliga erfarenhet av min HTC Desire, jag tröttnade på den efter 3 reparationer (bl.a. nytt moderkort) men den blev inte mycket bättre. Därför ligger den numera oanvänd i en låda. Dock saknar jag Hakims "Ställplats Europa" som inte finns till iPhone.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Den udvikling der har väret, bare fra Galaxy S til Galaxy S2, er nästen uvirkelig :)

Samsung Galaxy S2 – populär mobil knuffar ner iPhone

The Phone House - Topplistan: Samsung Galaxy S2 utmanar iPhone 4 - Mynewsdesk

Dette er der nok en grund til, den er FREMRAGENDE :):)

Tror ikke der hersker tvivl, om at hvad enten du välger en Galaxy S2 eller Iphone4, bliver du glad for dit valg, begge er gode styresystemer, begge er stabile, begge har mange velfungerende app's.

JUST BUY, the choise are your's :):)
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

IPone 5 kommer 5 oktober enligt förståsigpåare!

Ungefär samtidigt kommer en ny programversion till iPhone 4 som innebär att det inte är någon omedelbar brådska att skaffa 5:an.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: iPhone eller en Android telefon?

För programversionen, ja. För telefonen, nej.
Så om jag köper en iPhone 4:a med dagens programvara, kan jag kostnadsfriitt uppdatera till den nyare programvaran?

En annan fråga:
Finns det någon nackdel med att beställa en iPhone från store.apple.com/se jämfört med butik?
Ser att iPhone 4 16GB kostar där 5995:- medan Phonehouse tar 7199:- !
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Första frågan: ja

Andra frågan finns många alternativ tex 3 som tar 299 inkl. datatrafik med 10 GB/mån bundet i två år.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Tror ikke der hersker tvivl, om at hvad enten du välger en Galaxy S2 eller Iphone4, bliver du glad for dit valg, begge er gode styresystemer, begge er stabile, begge har mange velfungerende app's.
JUST BUY, the choise are your's :):)

En enda telefon iPhone 3 och efterföljaren iPhone 4 har gjort Apple till världens näst lönsammaste företag efter Exxon (olja). Med de finansiella musklerna lär det dröja innan uppstickarna kan konkurrera med kvalitet och finess.

Men å andra sidan kan utförsbacken komma snabbt som den gjorde för Nokia. En enda missbedömning så är det kört.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Man har ibland läst att Android/Apple har si o så många appar, det tävlas visst om att ha flest...
Men jag bryr mig inte om kvantitet utan om kvalitet!
Ska jag använda en app måste den vara stabil och seriös.
Är jag helt fel ute om jag gissar att Apples håller högre kvalitet??
Jag är inte intresserad av spel och sånt, utan bara "seriösa" appar.
Med det som utgångspunkt, vilken "vinner" då? :confused:
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Jag har Android, och har fundet alle dom App, der passer til mit bete'ende :):)

Alle af rigtig bra kvalitet och stabilitet.

Da Android er så snapt på väg, er alle app tilverkerne mycket mere opmärksomme på Android, end dom var for 1 år sedan :) Nu kommer app's til Iphone och Android mere eller mere samtidigt :)

Downloader man från Android market med ca. 250.000, er der ingen problemer med app'sene, men önsker man flere app's f.eks herifrån : Top of Android apps & games viewed on AndroLib Web site med med over 429.000 app's må man bruge liten forstand :):) om hvad, som er bra og hvilket, som er skidt.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Valet står just nu mellan (jag har inte bråttom…) Samsung GT-i9100 Galaxy S II, Apple iPhone 4 och HTC Sensation.
Jag var inne i en butik för att “klämma” lite på några lurar.
iPhone kändes utan tvekan robustast.
När jag skulle lyfta i Samsungen lossnade hela bakstycket, istället för att stöldskyddsmagneten skulle släppa. Känns inte förtroendegivande!


Pratade med några jobbarkompisar, vars iPhone hade spruckit när de har tappat de, medan HTC med alu-skal tycks klara samma våld utan skador. Däremot verkar det bara vara bara iPhones glas som kan klassas som repsäker.
Tur att man inte har bråttom :p:, det finns mycket att ta hänsyn till om man vill ha den "bästa".
 
Toppen