• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ipadhållare för helintegrerat?

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Ni som har ipaden som navigator, vad använder ni för hållare? Har sett tips om en hållare från Teknikmagasinet, men som jag förstår det så sätts den i vindrutan, och det passar inte så bra i en helintegrerad. Hur gör ni?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipadhållare för helintegrerat?

Den här använder jag:

56012d1338287210t-acimg1894.jpg

Finns beskriven i olika trådar.
Tänk på mittplacering så att navigatorn kan skötas av passageraren under färd!

Senast ändrad:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Har testat med lite olika lösningar bl.a den som Knarrevik pratar sig varm för men till sist fastnade jag för Brodit efter hjälp från en medlem i HBK. Passar t.om bättre i en helintegrerad bil eftersom det då blir lite större avstånd till dörren.

Bilagor

• Plattamontage1.JPG
    Plattamontage1.JPG
    1,4 MB · Visningar: 7

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Jag har tyvärr ingen bild, men jag har Teknikmagasinets hållare. Har gjort en plastskiva som jag fäster under "klämman" och de undre stöden på hållaren vilar mot ramen till radion. Enkel och ta bort då man lämnar bilen.

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Vi har köpt RAP-299-2-AP8U
RAM-A-CAN FLEX ARM APPLE IPAD & IPAD 2 Apple iPad (1st Generation) without case/sleeve/skin

680:-

Har bara provat den i bilen och den sitter inte som på bilden utan i mugghållaren bredvid facken framtill. Verkar funka.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En tung iPad behöver stöd av en mycket kraftig arm eller stöd i två punkter för att inte vibrera under färd.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Ni som har ipaden som navigator, vad använder ni för hållare? Har sett tips om en hållare från Teknikmagasinet, men som jag förstår det så sätts den i vindrutan, och det passar inte så bra i en helintegrerad. Hur gör ni?

Har en helintregrerad bil och har fäst en surfplatta 7" med en Brodit hållare och navigator till vä om ratten pga bättre överblick, och är vänsterhänt.
Har en Exogearhållare på mittkonsolen som bara används när vi står still pga att fästet vibrerar under körning. Kommer att ersättas med en bilkamera istället.

Se länken http://www.husbilsklubben.se/forums/t64589-2/#post507515

Har kompletterat 12 volt uttagen till vä med 2 uttag för att minimera sladddragning.

Bosse

Bilagor

• 12v.jpg
    12v.jpg
    80,2 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Har denna hållare till ipad mini som jag fäster på plattan som är avsedd för Exogearhållaren. Jag har tidigare använt Exogear till en iPad 2.
ipadhallare1.jpg

ipadhallare2.jpg

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har tidigare använt Exogear till en iPad 2 men den går inte att justera så att minin passar.

Jag har provat några olika hållare till min iPad 2 och funnit att Exogearhållaren fungerar bäst förutsatt att man placerar den rätt, dvs att plattan får stöd mot instrumentbrädan. Nu har jag beställt en Mini på rea och undrar om Minin passar stående i Exogearhållaren?

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Jag har provat några olika hållare till min iPad 2 och funnit att Exogearhållaren fungerar bäst förutsatt att man placerar den rätt, dvs att plattan får stöd mot instrumentbrädan. Nu har jag beställt en Mini på rea och undrar om Minin passar stående i Exogearhållaren?
Ja, ipad minin passar precis stående i Exogearhållaren.

ipadhallare4.jpg

Det optimala hade varit om det gått att montera ipadminin horisontellt i Exogear men den går ju också att vinkla den 90 grader men det ger inte samma stabilitet.

ipadhallare3.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 26847

Guest

Jeg har lavet en holder til min tablet til vores husbil

Det kan ses på dette link

Håber det kan give inspiration

Tablet holder

Vh

Carsten