Sv: Placering av iPad
Så här har jag gjort i vår Adriatik med Renaultchassie:
Köpte ett väggfäste från Kjell&Co (art.nr 92-278 för 79:90). En bit aluminiumprofil (vinkel ca 80 x 80 x 3 mm) skruvades fast i ett befintligt skruvhål i instrumentpanelens undersida. På vinkeln skruvades väggfästet. På så sätt blev det ingen åverkan om jag skulle behöva ta bort det hela. Sedan har jag köpt ett bordsställ för iPad (Kjell art.nr 92-980 a 249

som sätts i fästet. Mycket stabilt och med två fördelar: Det är både vridbart så att paddan kan sitta vertikalt eller horisontellt och paddan kan sekundsnabbt plockas bort när vi lämnar bilen. (Detsamma gäller för backskärmen som syns till vänster). Bordsstället är dessutom användbart externt. Föraren ser/når radion och dess kontroller eftersom paddan kommer ut en bit från instrumentpanelen. Navigatorn är då förstås i stort sett bara hanterbar för "co-drivern". Man kommer i vår Renault också åt facken bakom skärmarna för att hämta t ex glasögon. Ipad-en sitter dessutom så att inte passagerarens air-bag skulle kunna orsaka skador om den löser ut.
Behövs mer info får ni gärna kontakta mig via ett PM.
/Boo