• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPad den ultimata navigatorn?

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028
Sv: iPad den ultimata navigatorn?

Søren jeg har samme problemer som dig, kan du forklare lidt mere
Hvor du fandt det, jeg har prøvet alt
Altså jeg går ind i AppStore der hvor jeg købte Navigon appen
Er det ret?
Hilsen Marianne

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Altså jeg går ind i AppStore der hvor jeg købte Navigon appen Er det ret? Hilsen Marianne

• När du startar Navigon och tittar på nedersta raden ser du "Tillbehör".
  • Under "Tillbehör" finns diverse val t.e.x. "Panorama View 3D" och "Innehåll & tjänster".
  • Klicka på "Innehåll & tjänster" och där ser du bl.a. "ADAC guide".

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Jag har nu testat Navigons app. So far so goodwill, men......

I kartlägg - utan inställt mål - följer inte kartan lokalisationen. Pilen rinner ut i marginalen och kartan får manuellt dras med.

Har jag missat något, eller klarar appen inte detta. Det är i såfall ett stort minus.

Håkan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har nu testat Navigons app. So far so goodwill, men......

I kartlägg - utan inställt mål - följer inte kartan lokalisationen. Pilen rinner ut i marginalen och kartan får manuellt dras med.

Har jag missat något, eller klarar appen inte detta. Det är i såfall ett stort minus.

Håkan

Kan det vara att du har fel kartläge framme, läget där du själv kan dra kartan?

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Anders,

Tack, jag menar att passivt ha kartan uppe utan navigering bara för att följa med på kartan. Med den kartn som visas vid Huvudmenyn.

Karta som jag inte själv kan dra runt hittar jag bara då ett mål med navigering dit ställts in. Jag eller Navigon?

Håkan

PS: som jag är van att ha det med Autoroute (med tracing).

Senast ändrad:

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Svarar migsjälv,

Tycks vara en kombination av dålig manual (ingen) och egen dålig intuition.

Om man klickar en gång på kartan som kommer upp vid start, så kommer en tredimesionell karta upp som inte går att dra runt. Skall nu prova i bilen.

Det är mycket trial an erfor. (iPads automtiska stavning, skall vara and error)

Håkan

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag provade idag med alla 3 kartlägena (2D, 3D och 3DPanorama) och det fungerade som det skall!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Rusning efter iPad 2 som släpps imorgon efter mycket hemlighetsmakeri.

Enligt en undersökning finns det redan 171 000 svenskar som äger en iPad och ytterligare 307 000 planerar att köpa en inom ett år. Undersökningen är utförd av Sifo på uppdrag av organisationen Tidningsutgivarna.

Det som är intressant är att iPhone och de telefoner som kom efter har revolutionerat hur man tar till sig information. Tittar man på tillväxttakten kommer den att växa snabbare än iPhone.

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Hej,

Jag var inne på vår lokala apple store i stan, där jag just frågade lite om iPad och appar, jag har ju tankat ner Navigon navigation i min iPhone4 och frågade om jag bara kunde logga in på mitt konto och tanka ner det i en iPad, fick då till svar att det går men bilden blir inte större än på iPhone4 om jag ville ha stor bild (full bild) på Ipad:en så måste jag köpa den appen också, någon som provat?

mvh Bosse

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Det finns appar för iPad och det finns appar för iPhone. Det finns ockå massor av appar som är byggda för båda. De är märkta med ett + tecken. Navigon är en sådan. Jag brukar alltid kolla på apparna i iPad först. Där står i klartext vad appen är till för. Du behöver dock aldrig betala två ggr för samma app.

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Så långt har jag förstått att jag inte behöver betala en gång till för appen till iPhone, även om jag tankar ner den till en iPad, MEN i affären säger dom att om jag gör så, så får jag inte större skärmbild än vad iPhonen ger, alltså en liten ruta mitt i iPad:en, det är detta jag undrar över om det stämmer, för jag vill ha helskärm i iPad:en, annars kan jag lika gärna navigera med min iPhoen4.......

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Så här skriver Navigon:
Navigon är det populäraste och bästa programmet till iPhone för att använda till GPS-navigering. Nu har en uppdatering dykt upp som optimerar programmet för iPad. Det har fungerat att använda Navigon till iPad innan denna uppdatering. Men då kördes den enbart som iPhone-app.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028

Vi købte Navigon for lidt mere end 14dage siden og har haft den på hele IPad skærmen hele tiden
Fungerer rigtig godt :)
Hilsen Marianne

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Förstår inte problemet. Installerade Navigon i min iPhone för något år sedan och installerade den i min iPad för ett par månader sedan. iPad installation var gratis och självklart fullskärm.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

2206471269.png

Nya iPad 2 är 33 procent tunnare än sin föregångare.

Storleken på skärmen ligger kvar på 9,7 tum (1024x768), huruvida panelen är av bättre kvalitet eller ej är ännu oklart.
Vad gäller lagringskapaciteten är det fortfarande 16, 32 och 64 gigabyte som gäller.

2498152507.png

Nya iPad kommer att finnas i färgerna svart och vit.

Leveranserna kommer i gång den 11 mars i USA och den 25 mars i ytterligare 26 länder (däribland Sverige, Danmark, Norge och Finland).

Priserna i dollar är exakt samma som för dagens modeller, men med tanke på den stärkta kronan hoppas vi på ett något lägre pris här.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Det blir fullskärm. Alla Navigons appar är sk + appar, dvs de utnyttjar iPaden fullt ut. Byt Istället ut din Apple-store. De är normalt väldigt kunniga. Den här verkar dock vara ett bottennapp!

Senast ändrad:
F

F.d. 2669

Guest

Jag har Navigonappen både i Iphon och IPad båda funkar perfekt och i iPad är det fullskärm. I iTunes är appar som är anpassade för båda markerade med ett litet +-tecken på appikonen vilket man inte tänker på alltid, kolla de appar du har i telefonen de med ett plus på funkar i fullskärm på ipaden oxå.
Stickan

Senast redigerad av en moderator:

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Det blir fullskärm. Alla Navigons appar är sk + appar, dvs de utnyttjar iPaden fullt ut. Byt Istället ut din Apple-store. De är normalt väldigt kunniga. Den här verkar dock vara ett bottennapp!

Hej igen, verkar som att killen i affären har fel, vilket jag blir glad över, tänker nog köpa Ipad2, nä jag ska köpa iPad2 :) och tankar ner Navigon appen från mitt konto.

//Bosse

Senast ändrad:

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

BoBil333
Jag anslöt min nya iPad och i stort sett alla appar från köp till min iPhone installerades automatiskt på den. Bl.a. gick ju inte telefonappar att installera då iPad intehar telefon.

Vissa appar visar en liten iPhonestor bild på iPad. Då finns det en x2 att trycka på så förstoras bilden. Dessvärre med försämrad upplösning.

Navigon däremot ger fin upplösning och körs direkt i rätt skärmstorlek.

Ett problem jag hade med Navigon var att jag ville se om det fanns någon uppdatering för den. Klickad på appen i iTunes, men råkade både klicka på fel Navigon-app samt knappen köp. Så där rök ca 700kr. Hade sedan tur att iTunes gick med på att låta köpet gå tillbaks eftersom jag snabbt stoppade nedladdningen av den felaktiga appen. Det var något de inte gör i normala fall. Nu har jag aktiverat varningsmeddelandet i iTunes så jag inte köper något av misstag igen.

Navigon fungerar bra, men jag saknar möjligheten att ha en kombinerad visning av: Karta, Körinstruktion, uppskattad ankomsttid, hastighet etc.
Som t.ex. CoPilot Live HD fast gärna bättre ändå :)

Senast ändrad:
Toppen