Sv: iPad den ultimata navigatorn?
Jag köpte en sådan. Har faktiskt hittat två hyggliga monteringar. En lite högre och en lite lägre. Båda vilar på olika sätt Ipadens underkant mot instrumentpanelen. Jag föredrar den lägre.
Först klistrade jag ett Hama 90 mm sugkoppsfäste på dokumenthållaren, för sugkoppen. Visar bild nedan på Hamafästet, fast detta är monterat på annan plats, för min Garmin Navigator.
I den lägre monteringen skruvade jag av ratten och skruven till den nedersta ställbara leden och vände leden, "Snäppfästet" i den leden mister då sin verkan men det spelar ingen roll eftersom leden ska ner så långt det går. Expansionen av fästarmarna blir också neråt men de är så böjliga att det går bra att få dit Ipaden utan att släppa på inställningen.
I den högre monteringen är alla leder i fästet intakta. Att jag valde den lägre monteringen var för att jag då kan använda våra invändiga isolerings- och mörkläggningsmarkiser utan att demontera Ipaden.
Vet inte riktigt i vilken ordning bilderna kommer men jag tror det går att se vad jag menar. Jag har inga bilder på den högre monteringen men placeringen blir ungefär den samma men ca 5-6 cm högre. Ipaden vilar då ovanför det lilla facket istället för inuti.