• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"INTRESSERAD"

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 2621

Guest
Medlemslistan upptar ett jättestort antal "intresserade" - varför inte bli medlemmar?

En lägre medlemsavgift än 100 kr för en så välorganiserad klubb som denna med en så effektiv hemsida, kan man ju bara inte tänka sig.

Ju större en organisation är, desto större möjligheter skapas för att bevaka gemensamma och väsentliga frågor.

Man kan ju gissa att många väljer medlemsskap efter nyår.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Renee,

Du skrev : Man kan ju gissa att många väljer medlemsskap efter nyår.
Svar : Ratt gissad ;). Skillnaden hade varit om klubben inte anvande sig utav kalanderar da fanns det ingen anledning att vanta tills 080101 :)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8535

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Hej
Jag kan bara svara för mig själv men, jag tycker det känns konstigt att vara medlem i en husbils klubb och inte ha någon husbil än.
Det är lite som att vara med i fiskeklubben utan spö och rulle.
Men jag lovar att den dagen husbilen köps blir jag medlem helt klart, men just nu har jag ingenstans att sätta varken dekal eller siffror.

Mvh
Swedhawk
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: "INTRESSERAD"

Välkommen i klubben!

Man behöver inte ha husbil för att vara medlem. Står man inför husbilsköp har man dock all anledning att vara det. Som medlem får du många tips och mycket hjälp av hemsidan.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

SwedHawk,

Genom att du har anmald dig som interesserande innebar det att langt bakt i hjarnan finns det ett tanke pa att skaffa en husbil eller hur ? Det ar en stor investering som ska plan laggas mycket nogrann, man byter inte husbil som man byter kalsonger ;). Jag har lart mig att dom forsta 2 husbilar man koper ar ett fel kop. Skulle jag borja om fran borjan skulle jag hyra en husbil pa lang sikt, efter ett tag sa kommer alla dom saker fram som man saknar. Lara kostar pengar men i detta fall val spenderade pengar.
 
F

F.d. 13113

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Belgien1

Oj då, jag trodde att bara första husbilen alltid var ett felköp.
Så därför bytte vi i våras...och då är det fel oxå ;-)

Nja, jag tror i alla fall att du har rätt att man ska planera på lång sikt.
Verkligen tänka efter vad man vill ha.

Och ibland önskar man att man hade råd med flera...

tex en stor långfärdare som alltid är prydlig och välstädad.
och en liten kompakt (inte allt för prydlig) husbil till fisketuren och skogsvistelsen.

men det är bara att dröma vidare om sån lyx...

"janotto"
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Oj, här har man alltså åkt runt i snart 5 år i ett felköp... Det var rackarns! Och så är jag så korkad så jag inte begriper det heller och byter! Ojojoj...
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Asawi.

Om man är nöjd med något – i detta fall sin husbil – kan det bero på att bilen är i högsta grad väl ”inredd” och/eller att köparen är det.
Fritt fram för tolkning.

Hälsningar från farbror Claes.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Egentligen skulle jag inte göra en kommentar efter FARBROR CLAES för man blir i regel stum efter att ha läst vad denna Viseman skriver, men jag kan inte låta bli.

Asawi, du har ju haft järnkoll på läget från början och då behöver Du inte tänka på att byta bil. Din planering var rätt från början.
Hls kurt:twitcy: :twitcy: ;) ;)
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Den första husbilen man köper är alltid rätt köp, det var ju den man hade velat ha i många år. Sen kanske man upptäcker brister med den som gör att man vill ha en annan husbil, det är en annan sak. Min första "husbil" var en MB 508 långa modellen med högtak. Halva bilen var bostadsinredd och den bakre halvan var verkstad och hojgarage för tre hojar. Vilket lyft det var att åka på tävlingar med den bilen! Var det hojtävling så hade man hojen baki, var det biltävling så hade man bilen på släpet bakom. Det var skillnad mot att åka Chevy Van med släp till vartän man skulle. Men det är ju klart att det var ju mycket bättre att sova i Van än i ett tält.. Bristen jag upptäckte efter ett antal år med MB bussen var att Miljöpartiet inte gillada den, jag fick inte åka inom miljözonerna med den plötsligt, då försvann mycket med tjusningen av den så jag sålde den, hade nog haft den kvar annars. Det är en av anledningarna till att jag har en bensin husbil idag, man vet aldrig vad det kommer för nya miljöspatt.. Den bilen jag/vi har idag är en gammal häck men fungerar bra och är egentligen större än vad vi behöver men den var billig i inköp och fyller våra behov vi har idag. Om några år när vi pensionerar oss så lär det nog bli en Hugo av större modell att leva i halva året nånstans där det är varmt. Vem vet, det kanske blir ett felköp?..
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Den första husbilen man köper är alltid rätt köp, det var ju den man hade velat ha i många år. Sen kanske man upptäcker brister med den som gör att man vill ha en annan husbil, det är en annan sak.

Såååå väl uttryckt! Rätt köp är det nog ofta även om den skulle bli utbytt snart. För det betyder ju att man fick mersmak!
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Efter många år dragandes med olika märken och bilar..så visst känns den här bilen helt rätt.Går bra,alla bekvämligheter som jag vill ha..finns det nåt annat..nej,och inte tror jag att jag kommer att byta,varför om man trivs..man blir inte lyckligare att man har nyare bil..kanske banken:) :)
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Det var ju inte detta med att köpa rätt eller fel jag ville ha debatterat med mitt inlägg om alla som bara är "intresserade" och inte vill betala medlemsavgiften !!
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Renee,

Riktigt, det ar mitt fel att glida in pa ett nytt topic som absolut inget hade med din fraga att gora. My sincere apologies.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Renee
Jag får be om ursäkt,kollade inte hela tråden utan bara dom senaste inläggena..
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Så bra - och förstå mig rätt ! Jag vill inte bara ge mig på alla dessa "Intresserade", men jag kan bara inte förstå det hela.
Husbilsägare och de som kanske tänker köpa en sådan har ju råd att betala vår blygsamma medlemsavgift.
Vilken är den egentliga orsaken till att vi är ca 1100 medlemmar och mer än dubbelt så många "intresserade" ? Våra duktiga web-masters kanske kan göra det ännu lättare att bli medlem än vad det är idag?
Tänk om vi vore 3000 medlemmar, som kunde sätta kraft bakom viktiga förslag och protester !!
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Det är väl kanske så att folk först vill kolla och känna sig för om de tycker de vill vara med i klubben eller inte. Tror inte pengen i sig är det som stoppar, utan om man tycker det är vad man är ute efter eller inte. Man måste ju anmäla sig som intresserad för att kunna kolla. Säkert upptäcker då en del att de kanske inte var så intresserade som de trodde, medans andra tycker att "Yes! Det här ör för mig." Ser inget konstigt alls i detta! Tycker det är minst lika anmärkningsvärt att så många faktiskt blivit medlemmar i denna tid då forumdeltagande i allmänhet inte kräver annat medlemsskap än registrering! (I och för sig en gåta, då det inte är gratis att hålla forum igång!!)

De som fortsätter som aktiva i forumet blir nog förr eller senare medlemmar. De andra försvinner, eller gör enstaka gästspel då och då.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Fast jag tror inte att några tusen är tyräckligt för att sätta kraft bakom förslag och protester.Har för mig att många motororganisationer sammlar underskrifter om beskatning av bränsle..där brukar dom sammla minst 300000 underskrifter och än har jag inte hört att statsmakten har hörsamat dom..tvärtom,nu höjer dom skatten igen vid årsskiftet.Så vad är då 2-3000 medlemar:)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4454

Guest
Sv: "INTRESSERAD"

Vi kommer med all säkerhet att bli medlemmar, men husbilen kommer inte förrän till våren och eftersom det är så kort tid kvar tills årsskiftet så väntar vi med att bli medlemmar fram till januari i alla fall, eftersom det inte är någon brådska för vår del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen