• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Installera Larm

Robi

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22961
Medlemskap
2024
Hej
Jag är intresserad av att montera larm i vår husbil. Är det någon här på forumet som har fått det arbetet utfört av någon bra firma, mellan Kungälv och Trollhättan eller där omkring.
Robi
 

Robi

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22961
Medlemskap
2024
Tyvärr är det så att som coronasmittad Svenk få vi ej heller köpa deras varor i Tyskland. Camping Wagner skickar till Finland och Danmark men inte Sverige
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Någon som har installerat larm själv?
Tänker på nya trådlösa larm
Hej, installerade ett enkelt larm, som styrs via SMS komandon, app (finns på Appstore HomeSecure) och via fjärrnyckel. Där dörrar övervakas av trådlösa sensorer. Eventuella larm går till önskat mobilnummer. Men som sagt det är ett enkelt larm. Installationen var mycket simpel att göra.Kolla länken HomeSecure?
 
Senast ändrad:

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Jo jag har köpt ett "billigt 12 V hemlarm" med brytare till alla dörrar och fönster, med fjärrkontroll och kan även styra det från min mobil, får larm och sen referens.ms (5 mottagare) om och när någon öppnar en larmad dörr/fönster. IR larm invändigt när vi inte är i bilen så det har skallarm då alla larm ligger på när vi inte är i bilen och bara dörrar/fönster nattetid. Ett separat brandlarm. Är inte så krångligt med de nya trådlösa larmen.
Sen finns det komponenter att komplettera med för flera andra tjänster .
Vilket köpte du?
Är du nöjd?
Finns ju massor att välja på så det är bra med en referens.
 
Toppen