• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Installera Larm

Robi

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22961
Medlemskap
2024
Hej
Jag är intresserad av att montera larm i vår husbil. Är det någon här på forumet som har fått det arbetet utfört av någon bra firma, mellan Kungälv och Trollhättan eller där omkring.
Robi
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Någon som har installerat larm själv?
Tänker på nya trådlösa larm
Jo jag har köpt ett "billigt 12 V hemlarm" med brytare till alla dörrar och fönster, med fjärrkontroll och kan även styra det från min mobil, får larm och sms (5 mottagare) om och när någon öppnar en larmad dörr/fönster. IR larm invändigt när vi inte är i bilen så det har skallarm då alla larm ligger på när vi inte är i bilen och bara dörrar/fönster nattetid. Ett separat brandlarm. Är inte så krångligt med de nya trådlösa larmen.
Sen finns det komponenter att komplettera med för flera andra tjänster .
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Jo jag har köpt ett "billigt 12 V hemlarm" med brytare till alla dörrar och fönster, med fjärrkontroll och kan även styra det från min mobil, får larm och sms (5 mottagare) om och när någon öppnar en larmad dörr/fönster. IR larm invändigt när vi inte är i bilen så det har skallarm då alla larm ligger på när vi inte är i bilen och bara dörrar/fönster nattetid. Ett separat brandlarm. Är inte så krångligt med de nya trådlösa larmen.
Sen finns det komponenter att komplettera med för flera andra tjänster .
Låter intressant.
Vilket larm köpte du?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Uppfattat det som att jag inte får gör reklam, men om du googlar finns det massor. Jag sänder dig ett mail!
Det går alldeles utmärkt att rekommendera det ena eller andra fabrikatet av vad det nu vara månde. Det vi inte vill är att få in köp/sälj-annonser i forumtrådarna. Det finns en separat avdelning för det.

MVH
Hans
 
Toppen