Efter hemkomst igår blev det ett första försök att montera battericeller för ett batteri.
Först kapa slang i rätt längd och klä gängstavarna med, jag vill ogärna att något ska kunna ligga och skava mot cellerna.
Sedan montera med mallarna för att se att det inte blev för tajt (då jag inte hade yttermått på slangen när jag hämtade måtten).

Allt verkade okej, så jag borrade två av mothållen och skruvade ihop.
Räknade lite på kraften som skulle krävas på respektive skruv för att uppnå de rekommenderade 300 kgf tillverkaren rekommenderar och insåg omgående att jag knappast kommer i närheten av det!
Monterade ändå mothållen med brickor och låsmuttrar, och konstaterade att jag som tidigare tänkt kommer behöva u-profiler för att skapa jämnare tryck över mothållet då plywooden bågnar märkbart på mitten. Eventuellt att jag även får fundera ut en lösning för att flytta in hålen så jag kan sätta press längre in mot mitten av cellerna.
På det stora hela nöjd med resultatet!
Blev ingen montering av BMS ännu då jag först vill borra och gänga dedikerade hål i de busbars som följde med, så jag inte behöver montera sensor trådarna tillsammans med muttern på poleras celler.