• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inget vatten i kranen

Marcus58

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2026
Jag har fått ett konstigt problem med vattnet i husbilen. På morgonen när jag sätter på kranen i toan så kommer det bara det vatten som är i kranen, pumpen i tanken startar inte. Men om jag samtidigt sätter på kranen i diskbänken så rinner det i toan också och senare så funkar kranen i toan som vanligt och funkar resten av dagen... Vad kan det vara för problem? Toan och "köket är vägg i vägg men toan är det som ligger längst från vattentanken.

Sv: Inget vatten i kranen

Datorer och husbilar har ett eget liv, ibland är de pigga ibland ör det krånliga.
Har du ordentligt med vatten i tanken , elen fungerar som den ska.....då kan jag bara gissa att det är en luftficka i rören !
Hoppas det löser sig , sa han som sk..... i vasken
:):)

Troligen microbrytaren i kranen som gett upp. Går att byta den om man vill, men enklare att byta kran. Kan ev hjälpa att slipa kontaktytorna med lite smärgelduk o spruta lite kontaktspray på kontaktorerna.

Hade samma problem att pumpen ej slog till, hade även dåligt tryck i duschen .Tog isär membrandelen på pumpen och hittade en fjäder som öppnar tryckventilen, den var ej i rostfritt så den var helt sönderrostad.
Hittade en fjäder i en "riktig" järnaffär 8:-, bytte sen allt ok
Inge K

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen