• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inget vatten i kranen

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Jag har fått ett konstigt problem med vattnet i husbilen. På morgonen när jag sätter på kranen i toan så kommer det bara det vatten som är i kranen, pumpen i tanken startar inte. Men om jag samtidigt sätter på kranen i diskbänken så rinner det i toan också och senare så funkar kranen i toan som vanligt och funkar resten av dagen... Vad kan det vara för problem? Toan och "köket är vägg i vägg men toan är det som ligger längst från vattentanken.
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Inget vatten i kranen

Datorer och husbilar har ett eget liv, ibland är de pigga ibland ör det krånliga.
Har du ordentligt med vatten i tanken , elen fungerar som den ska.....då kan jag bara gissa att det är en luftficka i rören !
Hoppas det löser sig , sa han som sk..... i vasken
:):)
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Inget vatten i kranen

Troligen microbrytaren i kranen som gett upp. Går att byta den om man vill, men enklare att byta kran. Kan ev hjälpa att slipa kontaktytorna med lite smärgelduk o spruta lite kontaktspray på kontaktorerna.
 
F

F.d. 3747

Guest
Sv: Inget vatten i kranen

Hade samma problem att pumpen ej slog till, hade även dåligt tryck i duschen .Tog isär membrandelen på pumpen och hittade en fjäder som öppnar tryckventilen, den var ej i rostfritt så den var helt sönderrostad.
Hittade en fjäder i en "riktig" järnaffär 8:-, bytte sen allt ok
Inge K
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen