Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En FM-sändare som kopplas i den analoga ljudutgången.
Kan vara värt ett försök. Om det finns radio i förstärkaren?
Finns en billig variant på Biltema för under 100kr.
Vet inte men är det inte den här TV:n?
LG 42LG6100: En smal sak - M3
Fakta
LG 42LG6100
Pris
21 995 kr
Fakta
Tillverkare: LG,
nordic.lge.com
Tv-typ: lcd
Upplösning: 1920x1080
HD Ready:
Ja (HD Ready 1080P)
Tv-mottagare:
dvb-t/analog
Ljud:
2 x 10 W
Ingångar:
4 hdmi (1.3), komponent, 2 scart (en rgb), vga, s-video, komposit, usb
Ljudutgångar: analog stereo, optisk s/pdif
Kontrast: 50 000:1 (dynamisk)
Ljusstyrka 500 cd/m2
Uppmätt strömförbrukning: 190 W (drift i standardläge), 0,7 W (standby)
Mått
med stativ:
1037,8 x 795 x 379,5 mm
Vikt: 21,4 kg (med stativ)
Hej igen. Jag har en liten adapter som har scart på ena sidan och tre (3) RCA kontakter på andra sidan.
Röd vit och gul, denna har beteckning VCM - 91. Finns att köpa på Expert och de flesta ställen för electronik ca 5 x 5 x 1,5 cm i storlek. Kanske detta kan vara en lösning ?
Medföljde min Videokamera, så har du en kamera så kolla i lådorna om det kanske ligger en sådan.
Tant Sture
Ja de e den TV:n, och jag läste precis det som står här ovan innan jag köpte tv:n, att det skulle finnas analog stereo ljudutgång. Men den kanske bara är för gamla videokameror (gul vit och röd kabel)?
Jag vill bara säga till er som svarat i denna tråd ett stort TACK!!! Nu funkar det! Jag köpte en liten Scartmojäng med en knapp som man kan välja in eller ut. Det finns två st uttag för RCA röd och vit. Såna sladdar hade jag gott om, bara att koppla in!
Tur man har Husbilsklubben att fråga när det kniper...en riktig Expertpanel!
Tack för hjälpen än en gång!
Hälsar Annette