Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Hej jag vet att detta inte alls är husbilsrelaterat, men så vet jag ju att här finns så många kunniga människor, så jag chansar och ställer frågan ändå:
Jag hade tänkt att köpa ny TV, en LCD (jag kommer att använda den till att titta på bilder från datorn, så LCD verkar vara bäst att välja då), och jag är evinnerligt trött på det system vi har hemma nu med 5 st fjärrkontroller för att kunna få skiten att fungera (vilket det ändå inte gör ibland....).
Jag tänkte skaffa en med inbyggd digitalbox (har ingen som helst ambition att skaffa något extra betal-TV-abonnemang, vi tittar bara på SVT ( Bolibompa, PLUS, Höök och Uppdrag granskning), och så ska jag kunna koppla in vår DVD så vi kan titta på film. Räknar då med att det ska räcka med två eller max tre fjärrkontroller beroende på om jag ska koppla in VHS:n eller ej.
Jag vill ha inbyggd hårddisk så jag kan spela in program när jag inte är hemma, alternativt att jag kan spela in och samtidigt titta på en annan kanal. Jag vill ha bra upplösning på skärmen och bra svärta, men det måste inte vara den dyraste tekninken. Jag hade tänkt mig mellan 37 - 46 tum.
MEN JAG HITTAR INGEN TV MED DESSA KRITERIER!!!
Kanske någon i husbilsklubben vet vilken TV som skulle passa mig???
Hälsar Ludde Kuddsson alias Annette som tackar på förhand för eventuella tips!
Tillägg:
Varför har vi fem
fjärrkontroller kanske nån undrar, jo en till TV:n (eftersom man måste justera ljudet och välja EXT 1 osv med den), en till varje digitalbox (eftersom det enligt alla rön måste vara två boxar om man ska kunna spela in på sin inspelningsbara DVD samtidigt som man tittar på ett annan kanal, detta fungerar dock bara i teorin, inte hemma hos oss, varför inköpet av den sekundära digitalboxen var helt onödigt), en fjärr till DVD:n och slutligen en fjärr till den gamla VHS:n, vilken jag kanske inte kommer att använda.
Puhh....
all denna teknik som skulle underlätta livet för oss stackars människor, men den tycks bara göra tillvaron än mer krånglig...
Jag hade tänkt att köpa ny TV, en LCD (jag kommer att använda den till att titta på bilder från datorn, så LCD verkar vara bäst att välja då), och jag är evinnerligt trött på det system vi har hemma nu med 5 st fjärrkontroller för att kunna få skiten att fungera (vilket det ändå inte gör ibland....).
Jag tänkte skaffa en med inbyggd digitalbox (har ingen som helst ambition att skaffa något extra betal-TV-abonnemang, vi tittar bara på SVT ( Bolibompa, PLUS, Höök och Uppdrag granskning), och så ska jag kunna koppla in vår DVD så vi kan titta på film. Räknar då med att det ska räcka med två eller max tre fjärrkontroller beroende på om jag ska koppla in VHS:n eller ej.
Jag vill ha inbyggd hårddisk så jag kan spela in program när jag inte är hemma, alternativt att jag kan spela in och samtidigt titta på en annan kanal. Jag vill ha bra upplösning på skärmen och bra svärta, men det måste inte vara den dyraste tekninken. Jag hade tänkt mig mellan 37 - 46 tum.
MEN JAG HITTAR INGEN TV MED DESSA KRITERIER!!!
Kanske någon i husbilsklubben vet vilken TV som skulle passa mig???
Hälsar Ludde Kuddsson alias Annette som tackar på förhand för eventuella tips!
Tillägg:
Varför har vi fem
Puhh....

Senast ändrad: