• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inga husbilar på Bjäre GK!

F

F.d. 55287

Guest
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

Hej Sven & Janet!
Ang ställplatsen Skogaby GK, medlem i Skogaby GK eller räcker det med att man är medlem i HBK?
Med vänlig hälsning
Leena o Kaj
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

Hej Belgien 1!

Blev bara lite förundrad över att du exemplifierade det hårdnande husbilsklimatet på exempelvis den franska atlantkusten (som jag självfallet instämmer i) med orten Honfleur. Varför i Herrans namn ska du köra in i stan med bilen där? Du kan väl göra som alla andra, alltså ställa på den fantastiskt välordnade och centralt placerade stellplatsen och gå in till stan, eller ställa på stadens lika centralt placerade campingplats?

mvh
Staffan
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

Staffan,

Honfleur var nog ett mycket dåligt example, håller med om det 100%. Istället tag vi t.ex Wissant, Calais och Sangatte för att nämna några. Meningen var att antyda att den trenden med bomar sprider sig genom hela Frankrike att Honfleur hamnade med i karusellen var ju helt fel ;)
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

Ett litet antagande. För att få stå på golfklubbar krävs det att man betalar greenfee och spelar golf. Det är ingen vits med att stå på golfklubbar annars, för det är ofta mkt långt till större bebyggelse eftersom golfklubbarna ofta ligger i utkanten av samhällen. Att sedan Bjäre golfklubb inte är intresserade av greenfee spelare och gäster överhuvudtaget förvånar mig inte, då jag har dålig erfarenhet av dem med 32 besökande damer på vårresa, betalande full 2 dagars greenfeee och middag i restauranten, för några år sedan med mkt dålig service. Jag har valt bort att spela på den banan pga att de inte är kundvänliga.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

Har övernattat på golfklubbar både i och utanför Sverige ibland har jag spelat och ibland har jag bara bett att få stå på parkeringen över natten. Ingen gång har jag fått nobben, i Tyskland spelade jag nio hål, stod där två nätter och både jag och frugan duschade morron och kväll båda dagarna. MEN det gäller att välja småbanor som gärna tar emot gäster och tycker att det är roligt när främmande "fåglar" dyker upp. Man måste ju bjuda till själv också, jag har alltid med mej material hemifrån och ber att få lägga ut hos kanslisten med uppmaning att stanna till om nån kommer förbi.
Ove.g
 

Leif & Karin

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Köping
HBK-Nr
1667
Medlemskap
2024
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

I avvaktan på svar från Golf.se så kan jag i alla fall berätta att på Vasatorp GK i Helsingborg,
(ny infart till klubben direkt från E6:an, mellan norra och södra infarten till H-borg), är
husbilande golfare välkomna att övernatta. Visserligen finns inga elplatser men stora och
bra parkeringsplatser (och nya banan lovar att bli någonting alldeles extra när den väl
öppnar i mitten på juni(?). mvh Leif
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

Hej golfare!

Jag har varit i kontakt med en representant för Laholms Golfklubb.
De är varmt välkomnande till "Husbilsgolfare". Dock kan de ej bjuda på el.

"Laholms GK hälsar er välkommen till en fin anläggning med 18+9 hål med varierad svårighetsgrad i en underbar omgivning!"

http://www.laholmsgk.com

Om man kör från Bjäre GK öster ut, på väg 115 över Båstad till Våxtorp ca:2,5mil
sen en liten snutt på väg 24 mot Laholm från Våxtorp,se vägskylt "Golfbana"

Det finns en bra vägbeskrivningslänk på deras hemsida.

Så det är bara att prova på!


Stephan
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

Körde förbi Färgelanda GK förra helgen - såg en elkopplad husbil på parkeringen. Kanske värt att kolla? Total avkoppling utlovas åtminstone om man har Tele2. Bodde på konferenshotellet intill golfklubben - ingen som helst mottagning på GSM någon stans.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Inga husbilar på Bjäre GK!

Hej

Jag kan svara för Färgelanda GK (har precis ringt dem), det är tillåtet att nattparkera på P-platsen.
Detta gäller endast om man spelar golf någon av dagarna.
El-platser finns kostar 60kr/dygn. Platserna är begränsade men ingen bokning finns.

GPS: N58 31 08 E11 58 32   
 
Toppen