• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

import tyskland

F

F.d. 29958

Guest
Väla Kjell
Vi är intresserade av hur man importerar en husbil från Tyskland. Vilken firma skall vi vända oss till.Fabrikat Bürstner eller Dethleffs?
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: import tyskland

Läs lite under Husbilsköp & import, en av Ämneskategorier till höger på hemsidan. Här finns mycket att lära av andras erfarenhet. Din fråga är allmänt hållen och därför kan du få lite svar.
Leffe
 

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: import tyskland

Väla Kjell
Vi är intresserade av hur man importerar en husbil från Tyskland. Vilken firma skall vi vända oss till.Fabrikat Bürstner eller Dethleffs?

Hej!

Hör med Tornspiran bil i Göteborg, han jobbar bara med import av bilar och husbilar har så gort i många år. Han hjälpte mig med en Burstner och det blev helrätt.

Mvh Bert
 
F

F.d. 51030

Guest
Sv: import tyskland

Rc Mannheim är ett utmärkt alternativ. Tog själva hem en Bustner Nexxo t 687 i otober 2010 utan några som helst problem. Kent 031 7044000 0340 651209 070 3151346.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: import tyskland

Var noga med att kolla eventuell fukt, både Bürstner och Dethleff har träbalkar i stommen. Se också upp med bodelsdörren så den inte "glappar" i över-eller underkant (gäller dörrar med ett lås) med risk för vattenläckage och vindbrus. Annars är ju bilarna trevliga och prisvärda.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: import tyskland

Priserna på föreslagna siter (förutom den Tyska får jag förmoda) imponerar ju inte, varför inte importera själv och behålla mellanhandens vinst (räcker till diesel & camping/ställplatsavgifter för många semestrar i Europa) ?

Peter :)
 
Senast ändrad:

Ollej

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
136
Medlemskap
2024
Sv: import tyskland

Här hittar du många husbilar på mobile.de ? Gebrauchtwagen und neue Autos ? Deutschlands größter Fahrzeugmarkt. som kan visas antingen på tyska eller engelska.

Jag hittade själv min husbil som var ett halvår för att slippa momsa den i Sverige på denna sidan och det blev perfekt och det var ungefär ca 150000:- kronor billigare än att köpa den i Sverige.

Här en länk, som du själv kan ändra sökbegreppen >>

Fabrikat Bürstner eller Dethleffs

Det finns fler sidor men här finns ett stort urval och du kan själv ändra dina sökkriterier.

Lycka till o. trevlig helg.

Olle
 
F

F.d. 50174

Guest
Sv: import tyskland

hej Vi har köpt en via Husbilen Mellerud/Anders,,,,kanon bra och hjälp med allt,
blev en burstner 2010 ixeo... Josef o marita
 
F

F.d. 18414

Guest
Sv: import tyskland

Kan inte rekommandera Reimers Reisemobile i Nahe. Bor själv ungf. 12 km bort.
Fick för 2 ar sedan oseriöst tillbud da ja ville köpa en ung begagnad hymer som dom ta emot.
Akte 400 km för att ta inspektionen. Da jag kom tillbacka o ville klare allt, var jag jätte häpen, att försäljare krävte plötsligen € 10.000,-- mere. Han forklarede, att Familen Reimers besluttate den nya pris...........................

Mvh
Wolfgang
 
F

F.d. 55437

Guest
Sv: import tyskland

Låter intressant,har du handlat i tyskland?Bor själv i Säter.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: import tyskland

Hej här köpte jag våran bil
www.hmc-reisemobile.com
helt okey att handla av hade lite olika alternativ men "föll " för deras bil :cool:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53294

Guest
Sv: import tyskland

Hej!
Är på gång att köpa en Burstner från RC i Mannheim. Första gången för mig. Har ni någon erfarenhet att lära ut?
Har tänkt köpa en från år 2009.
Tack på förhand!!
 

trannel

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2401
Medlemskap
2024
Sv: import tyskland

Några tips! Har köpt tre husbilar i Tyskland sedan 1999.
1 Öppna ett valutakonto och växla euro. Banken kan då föra över pengarna, när affären är klar. Du får avistakurs istället för sedelkurs. Stor skillnad! Hör med säljaren om att det är ok, annars kan du få vänta några dager tills pengarna finns på företagets konto.
2. Kontrollera att värmepannan är tillräcklig. Truma 6E, 6002, ej mindre.
3. Köp stor kyl och frys!
4. Motor 3,0L, 16" däck.
5. Köper du en ny (<600 mil) skall du betala moms i Sverige, men får igen Tyska momsen, efter betald moms i Sverige och intyg från skatteverket, som du sänder till handlaren. Lycka till!
 
Toppen