• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Teddi

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

en har blivit hotad med stryk,,nån annan (bl.annat janne ekan o ja själv) har fått nedlåtande telefonsamtal,,de e möjligt att de finns fler,,
ock då kommer det ständiga med en motpart som inte fått göra sej hörd,,det är ju precis det som skett!!

vi har haft taskiga leverantörer av husbilar,,ock då har vi hängt ut dom,,
kan vi inte påtala dom brister ock dylikt i ett internetforum utan att hela tiden bli ifrågasatt?

i så fall försvinner den enda möjligheten att göra sej hörd,,nämligen att skriva,,

i så fall inget för mej med 2000 inlägg,,.
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

HBK har agerat raskt i ärendet och avfört den skyldige.

Det som inte framkommit i denna raska hantering är om det finns vittnen till händelsen som på ett trovärdigt sätt kunnat belägga historien och därmed givit styrelsen tillräckligt med skäl för en avstängning eller om man samtalat med den skyldige som i samtalet erkänt sitt idiotiska tilltag.

För om det bara är på basis av vad som skrivits här på forumet känns det hela väldigt olustigt, utan att jag för den skull på något sätt ifrågasätter Claes 105:s version av vad som hänt.
 
F

F.d. 1286

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jag ska på intet sätt försvara den som hotade MEN det kan kanske vara någon av dom som tidigare på vaga grunder blivit uteslutna då dom kritiserade styrelsen?
Vad vet jag, men kritik måste få förekomma för att klubben ska kunna gå framåt!
 
K

Kjellz

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Claes 105, jag beklagar att dylika individer får gå lösa. Att jag lägger mig i tråden beror enbart en sak, jag vill visa mitt stöd till dig/er som blir hotade av personer som släpar runt på en massa egna problem som de själva inte kan/orkar ta tag i. Föreningslivet förknippar jag med glädje, gemenskap och värme.

100% stöd från Kjellz
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Vet inte, men har ingen större lust att fråga heller, som ni kanske förstår.
Får se vad morrondan ger.
Hejs
Claes 105

Hej,har du pratat med individen i dag om han nu inte var nykter igår.
Har han kommit med någon ursäkt eller förklaring.
Är lite nyfiken bara.
Bosse.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Är det inte dags att WEB går in och sanerar på vissa inlägg. Personer och husbilsforum hängs ut på bara antaganden och varför inte ta reda på fakta från trådskaparen innan inlägg skrivs.

På detta sätt blir lätt en "fjäder till en höna" ,ska forumet vara till för gissningar, antaganden och smutskastningar utan faktabakgrund.

Ingrid

Jag blir så trött på det här svepandet..., "vissa inlägg" osv. Prata ut skägget och stå för din åsikt. Det tycker jag är helt OK. Är det bl a mitt inlägg du menar vill jag gärna veta det. Jag kan visst trampa i klaveret och mår då bra av omgivningens reaktioner. I det här fallet tycker jag dock inte att jag gjort det. Jag står fortfarande för mitt inlägg till 100%. Beträffande faktabakgrund är det nog inte många som har mer på fötterna än vad jag har ang HBF!

:-/<rister
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jag undrar vad som upprört er mest, och som då har valt att endast se den enes parts sanning...... är det det eventuella hotet mot trådskaparen, eller att någon vill svärta ner HBK ? Att jag själv inte har dekaler på min bil, beror på att jag inte känner denna stolthet....som vissa av er tror att man automatiskt skall känna när man betalat medlemsavgiften. Och det beror bl.a på denna "Vi mot dem"-mentaliteten som jag känner av här på klubben.
För egen del är jag inte det minsta upprört men jag blir nyfiken på vilka som er ”Vi och dem”? Vilka tillhör jag då? Vi eller dem?
Visst kan du (ni) ha rätt i att trådskaparen inte talar sanning men personligen är jag inte så paranoid att jag inte kan utgå ifrån att det är sanningen. Jag utgår från att Claes talar sanning och i min värld är händelsen ett brott. Att några här i tråden försöker mildra omständigheterna finner jag kränkande för Claes (Obs. jag känner inte Claes!). Likaså att beskriva sådant brott som ”Fjäder till en höna!”
Inte heller förstår jag vad det har med stolthet att göra, att ha ett HBKmärke på husbilen eller inte? Så många märken som jag har på min husbil, då måste jag vara en väldigt stolt man! Men det har väl ingen med att göra! Eller?
Julian
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

"Julian o Stina"
Jag har inte påstått att trådskaparen skriver lögner, det handlar inte om det....det finns ofta två sanningar, för två som träter.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Är det inte dags att WEB går in och sanerar på vissa inlägg. Personer och husbilsforum hängs ut på bara antaganden och varför inte ta reda på fakta från trådskaparen innan inlägg skrivs.

På detta sätt blir lätt en "fjäder till en höna" ,ska forumet vara till för gissningar, antaganden och smutskastningar utan faktabakgrund.

Ingrid

Det holdes normalt en relativt liberal linje ved moderering her i forumet, men uansett så blir vi i Web-gruppen beskyldt for sensur når en fjerner innlegg. Det finnes grupperinger utenfor HBK av personer som har gått ut av klubben etter å ha blitt moderert, noe som skjer etter flere påhopp.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jag undrar vad som upprört er mest, och som då har valt att endast se den enes parts sanning...... är det det eventuella hotet mot trådskaparen, eller att någon vill svärta ner HBK ?
Jag själv kan bara se den enes sanning här och beklagar denna olust trådskaparen har fått utstå....men fick jag möjlighet, så kanske jag även skulle beklaga den andre part efter hans sanning.
Att jag själv inte har dekaler på min bil, beror på att jag inte känner denna stolthet....som vissa av er tror att man automatiskt skall känna när man betalat medlemsavgiften.
Och det beror bl.a på denna "Vi mot dem"-mentaliteten som jag känner av här på klubben.
mvh Stig

Du pratar om två parter. Sen pratar du om "Vi mot dem"-mentalitet. Som om det skulle vara 7 - 8000 personer i HBK mot en handfull i HBF? Så är det givetvis inte.

Det här handlar om demokrati. Det kan inte vara så att 7 - 8000 personer kan klassas som idioter av en handfull andra personer. Det måste till och med du reagera mot Stig!

Bryter man ner frågan till den enskilda händelsen tycker jag man missar bakomliggande faktorer. Det är att göra det väl enkelt för sig.

Sen kör du också med det här svepandet..., "vissa av er...". Det gör mig så förbannat trött. Det är omöjligt att bemöta.

:-/<rister
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Alltså, gå in och läs vad skribenterna på Husbilsforumets Gästbok har skrivit...den som tycker att det som står där är den andra partens "sanning" har i så fall ingen moral eller respekt för hur man beter sig mot andra medmänniskor. Det är ju inte i närheten av att vara rumsrent. Den som är ytterst ansvarig för dessa uttalade hotelser, grova förtal och nätmobb är den eller de som står för Husbilsforumets webbadress.

/Ludde
 

kentzon

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
140
Medlemskap
2026
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Halojj
Har väl råkat ut för något liknade men inte med dom orden, men läste man mellan raderna så var det nog så han menade. jag tog det med en klackspark för han var väldigt överförfriskad av destillerade drycker. Hoppas det inte utvecklar sig som inom mc klubbarna.
:mcride:Hälsningar Kent
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Alltså, gå in och läs vad skribenterna på Husbilsforumets Gästbok har skrivit...den som tycker att det som står där är den andra partens "sanning" har i så fall ingen moral eller respekt för hur man beter sig mot andra medmänniskor. Det är ju inte i närheten av att vara rumsrent. Den som är ytterst ansvarig för dessa uttalade hotelser, grova förtal och nätmobb är den eller de som står för Husbilsforumets webbadress.

/Ludde

Jag har nu gått in och läst det senaste på "Gästboken", men kan inte hitta den andre parts förklaring av händelsen vid kroksjön ?...vad andra skribenter skriver där, bryr jag mig inte om. Hjälp mig gärna istället till den andras sanning !
mvh Stig
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jag undrar vad som upprört er mest, och som då har valt att endast se den enes parts sanning...... är det det eventuella hotet mot trådskaparen, eller att någon vill svärta ner HBK ?
Jag själv kan bara se den enes sanning här och beklagar denna olust trådskaparen har fått utstå....men fick jag möjlighet, så kanske jag även skulle beklaga den andre part efter hans sanning.
Att jag själv inte har dekaler på min bil, beror på att jag inte känner denna stolthet....som vissa av er tror att man automatiskt skall känna när man betalat medlemsavgiften.
Och det beror bl.a på denna "Vi mot dem"-mentaliteten som jag känner av här på klubben.
mvh Stig
För det första är hotelser om våld ALDRIG okey i vilket sammanhang det än är. För det andra kan jag bara beklaga att du inte känner av denna stolthet i klubben. För det tredje kan jag upplysa om att jag/vi har dekalerna nr. och våra namn på på husbilen och visar med stolthet upp att vi är medlemmar i HBK. Detta trots att även jag fått otrevliga mail p.g.a. detta. Men jag kommer aldrig att ta bort dekalerna varken av rädsla eller påhopp, så länge jag är medlem kommer jag/vi att stå för det. Anser att det är upp till var och en vilken klubb eller förening man vill tillhöra.
MVH en mycket stolt medlem
Gunilla :bye::dog::mh2:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jag har nu gått in och läst det senaste på "Gästboken", men kan inte hitta den andre parts förklaring av händelsen vid kroksjön ?...vad andra skribenter skriver där, bryr jag mig inte om. Hjälp mig gärna istället till den andras sanning !
mvh Stig


Om du går in och läser där kan du väl knappast undgå att skribenterna har ett hat till Husbilsklubben som saknar motstycke, där man gång på gång upprepar samma mantra att medlemmarna ska riva bort klubbdekalerna eftersom Husbilsklubben är en sekt, och mycket, mycket mer annan smörja.
Sammanträffandet till händelsen där Claes råkar ut för att en vilt främmande karl utan föregående anledning går fram och hotar med stryk om Claes inte tar bort dekalerna är slående...

Fler medlemmar vittnar om liknande händelser, och så fort de yttrar sig här på forumet att de blivit utsatta för hot och trakasserier, vips så står det nya hot, förtal och elaka kommentarer i den så kallade Gästboken, skrivet under anonymitet.

Tycker du inte att det är ett väldigt konstigt sammanträffande????

Oavsett om man blivit utkastad på ogrundade anklagelser eller ej ur en ideell förening har man inte mandat att begå dessa vidriga handlingar att utsätta någon eller några andra medmänniskor för det grova förtal och de grova hot som skribenterna i Gästboken sysslar med.
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Du pratar om två parter. Sen pratar du om "Vi mot dem"-mentalitet. Som om det skulle vara 7 - 8000 personer i HBK mot en handfull i HBF? Så är det givetvis inte.

Det här handlar om demokrati. Det kan inte vara så att 7 - 8000 personer kan klassas som idioter av en handfull andra personer. Det måste till och med du reagera mot Stig!

Bryter man ner frågan till den enskilda händelsen tycker jag man missar bakomliggande faktorer. Det är att göra det väl enkelt för sig.

Sen kör du också med det här svepandet..., "vissa av er...". Det gör mig så förbannat trött. Det är omöjligt att bemöta.

:-/<rister

Ja, det är 2 st som har kommit i konflikt...... inte klubbar, utan 2 st individer.
Och HBF är något helt nytt för mig, så jag förstår inte riktigt varför du nämner denna klubb ...... om det är en konflikt mellan klubbar, så har jag missat detta.

Och det är inte meningen att vara svepande i utalandet i "vissa av er...".....men det poppar upp lite då och då i trådarna om att man skall vara stålt över klubben. Så känner du dig inte träffad av detta, så behöver du inte bemöta det heller.
mvh Stig
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Hej!

Usch så hemskt! Jag hoppas att du mår bra efter händelsen.


Lite reflektioner:
Är det konstigt att det är hätskt mellan HB klubbarna?. Jag vet inte vad som har hänt i HBK historia men många tycker väldigt illa om HBK. Det är bara att google så dyker forum och youtubeklipp upp som talar nedvärderande om HBK och nämner det som en sekt. Jag har själv mött gamla HBK medlemmar som beskriver en bitterhet mot HBK. Jag vet inte varför. Jag är för ung för att fastna i bitterhet och annat som binder mig som människa. Jag vill ha roligt med min HB. Medlemskapet i en klubb är ett sätt ha roligt.

Jag blev medlem i ett forum för hb som dykt upp. Det intressanta var att flera fanns med i detta forum men var här ganska hätska men i det nya forumet skrev de i helt andra tongångar.

Ibland kan det vara bra att lämna ett sammanhang man inte trivs i.

I det nya forumet blev jag utskälld efter noter efter att ha frågat efter syftet med den klubben. Jag blev uppringd av den som skällt ut mig och den personen bad om ursäkt. Vilket jag godkände. Jag ser det som ett symptom efter att människor kommit i kläm i en klubb, kanske orsakade av dem själva och hamnat i obalans. Tyvärr så verkar det vara ganska många.

Att skapa en god stämning i en klubb och mellan klubbar är viktigt så att inte det som trådskaparen hamnat i händer igen.

Med all välmening
Vh Mattias
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jadu Claes 105 vi träffades ju i somras i Wismar så för dom som inte träffat dig kan jag intyga att du är en sansad människa.

Och det som hänt nu tycker jag är för djävligt rent ut sagt. Så otroligt lågt o obildat.
Du har mitt fulla stöd hur du än gör.
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Om du går in och läser där kan du väl knappast undgå att skribenterna har ett hat till Husbilsklubben som saknar motstycke, där man gång på gång upprepar samma mantra att medlemmarna ska riva bort klubbdekalerna eftersom Husbilsklubben är en sekt, och mycket, mycket mer annan smörja.
Sammanträffandet till händelsen där Claes råkar ut för att en vilt främmande karl utan föregående anledning går fram och hotar med stryk om Claes inte tar bort dekalerna är slående...

Fler medlemmar vittnar om liknande händelser, och så fort de yttrar sig här på forumet att de blivit utsatta för hot och trakasserier, vips så står det nya hot, förtal och elaka kommentarer i den så kallade Gästboken, skrivet under anonymitet.

Tycker du inte att det är ett väldigt konstigt sammanträffande????

Oavsett om man blivit utkastad på ogrundade anklagelser eller ej ur en ideell förening har man inte mandat att begå dessa vidriga handlingar att utsätta någon eller några andra medmänniskor för det grova förtal och de grova hot som skribenterna i Gästboken sysslar med.


Då är det alltså en mer komplicerad konflikt som ligger bakom dessa klubbar....jag är tyvärr inte insatt i detta, helt nytt för mig. Får se om jag har ork och lust att läsa detta och bilda mig en egen uppfattning.... !
mvh Stig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen