• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Status
Stängd för vidare inlägg.

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

påtalar att jag är en idiot som är med i husbilsklubben, att jag borde få ett kok stryk för att jag är medlem i HBK.
Hej Claes!
Jag håller helt med Michael Johansson. Detta handlar tveklöst om ofredande och olaga hot. Sådant kan man möjligtvis ha överseende med när det gäller småungar.
Har han fyllt 18 år? Polisanmäl !!!
Sannolikt sitter den asociala individen och roar sig med att läsa det som skrivs här, det är en del av hans patetiska ryggradslösa beteende.
Jag har mina HBK-dekaler där de skall vara, fram och bak på husbilen och ve den som vågar anmärka på det!
Julian
 
F

F.d. 24369

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Helt otroligt att någon kan hota med stryk bara för att man är medlem i en klubb. Kan ju undra på IQ kvoten på den neandertalaren. Polisanmäl, tror det är den enda vägen att gå, viktigt att markera att man inte accepterar sådant beteende. Ha en fortsatt trevlig helg.
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jag hoppas att den som attackerade dig inte är en av våra medlemmar. Isåfall skall denne uteslutas med omedelbar verkan.
Jag har varit medlem i Caravan Club i 15 år och aldrig varit med om något liknande.
Medlem i HKB, och bara träffat glada och positiva medlemmar!
Den som har en sådan inställning borde skaffa en annan fritidsaktivitet.
Denna trista inställningen har jag dessbättre aldrig träffat på...
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Det här är för jäkligt Claes. Idioterna bakom Husbilsforumet är väldigt få, men kan vara högljudda. Grundfrågan om avstängningarna 2008 är helt utagerad och de som inte riktigt fattat utvecklingen, är närmast att betrakta som rättshaverister. De platser inte någonstans på våra olika forum. Inte med de här åsikterna i vart fall. Alla seriösa forum tar aktivt avstånd från det här skitsnacket!

Känner du dig hotad ska du polisanmäla. I annat fall ska du fortsätta att debattera. Oavsett ditt val vill jag gärna veta vem det var. Du kan väl maila eller skicka ett PM till mig. Sånt här ska vi inte acceptera!

:-/<rister
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Var han fotbollshuligan på väg hem efter en förlustmatch som trodde att HBK är ett fotbollslag?

I så fall har det blivit en accepterad företeelse. Du såg inga bengaliska eldar utanför hans bodelsdörr?
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Det måste vara någon hjälpsökande som står utan för samhället
Tommy R
 
F

F.d. 924

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Är det inte dags att WEB går in och sanerar på vissa inlägg. Personer och husbilsforum hängs ut på bara antaganden och varför inte ta reda på fakta från trådskaparen innan inlägg skrivs.

På detta sätt blir lätt en "fjäder till en höna" ,ska forumet vara till för gissningar, antaganden och smutskastningar utan faktabakgrund.

Ingrid
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Nä så skall man ju inte bete sig för han har ju ingen rätt att dömma vad du skall ha för dekaler på bilen.
Även om det inte leder till något så hade jag anmält.

Håller med Ludde att det var väl stort alkoholintag den kvällen.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Är det inte dags att WEB går in och sanerar på vissa inlägg. Personer och husbilsforum hängs ut på bara antaganden och varför inte ta reda på fakta från trådskaparen innan inlägg skrivs.

På detta sätt blir lätt en "fjäder till en höna" ,ska forumet vara till för gissningar, antaganden och smutskastningar utan faktabakgrund.

Ingrid

Varför tror du det är ett antagande. Utgår du från att trådskaparen hittat på historien för skojs skull. Och det är väl inte ett antagande när man refererar till en skriven text som man bifogar. Kan inte heller se att någon person blivit uthängd.

Har själv varit utsatt för dessa personer men då som anonyma små fegisar som inte vågar kontakta mig direkt.
 
F

F.d. 924

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Det är inte trådskaparen som hänger ut andra.......läs vad jag skrivit.......och nu "hängs" det ut igen!!!

Tror inte att många forummedlemmar har insyn i vad som tidigare hänt inom klubben och då ger denna diskussion en mycket dålig smak i munnen.

Ingrid
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Det som hänt Claes är ju fruktansvärt,men det stärker ju bara sammanhållningen bland oss medlemmar, så ni som inte har dekaler på era bilar sätt för jösse namn på dom och visa att vi är HBKare. Medlem 1172.
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Vet tyvärr inte, har bara fått anonyma påhopp i skrift.
Ursäkta,var nog lite otydlig,jag menar om det var en av dessa som hotat Claes 105 för om så e fallet tänkte jag lägga lite tid på att kolla upp vilka det är så man kan undvika dessa.
Jag tycker det skulle vara mycket obehagligt att råka ut för något sådant speciellet om dom skulle vara flera stycken på en ställplats och dessutom onyktra.
Bosse.
 
L

Lotta och Jan

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jag kan inte förstå vad som händer i huvudet på personen som beter sig så mot medlem i en husbilsklubb. Men en sak är säkert, personen mår inte bra. Jag hade inte taget detta som seriöst. Personen behöver inte en polisanmälan utan en vårdinsats.
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Tänk på att detta förmodligen inte bara är olaga hot utan även brott mot föreningsfriheten. Detta är då ett brott mot grundlagen och mycket allvarligt.
Jag skulle polisanmäla.
Lasse
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.699
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Lite information till er, den person som hotat trådskaparen var HBK intresserad men är nu avförd.

Det är mycket tråkigt när sånt här händer, men det är enstaka individer som står för detta, om trådskaparen vill anmäla eller inte är upp till honom, men jag kan tycka att det kan vara lämpligt att göra det.

Jag personligen åker med stolthet runt med min husbil med dekalerna väl synliga och tack vare detta har jag haft förmånen att träffa en massa fantastiska HBK:are och fått nya vänner genom detta, så stå på er kära medlemmar och var stolta över vår fina klubb.

/Leif

Personen som hotat trådskaparen var redan avförd sedan tidigare
 
Senast ändrad:

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Har gängrivaliteten tagit sig in bland husbilsfolket .Man kanske ska öppna en husbils riksdag precis som inom Bikervärden .Där den grymmaste och mest brutala klubb bestämmer vem som får bära klubbmärke och vilken klubb som överhuvudtaget får existera.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Hej
Var han AIK:re så såg han väl rött på en HBK:are som han trodde tillhörde Halmstad BK.
Man slutar aldrig att förvånas, men menade han verkligen allvar med sitt uttalande?
/Vidhem
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Jag undrar vad som upprört er mest, och som då har valt att endast se den enes parts sanning...... är det det eventuella hotet mot trådskaparen, eller att någon vill svärta ner HBK ?
Jag själv kan bara se den enes sanning här och beklagar denna olust trådskaparen har fått utstå....men fick jag möjlighet, så kanske jag även skulle beklaga den andre part efter hans sanning.
Att jag själv inte har dekaler på min bil, beror på att jag inte känner denna stolthet....som vissa av er tror att man automatiskt skall känna när man betalat medlemsavgiften.
Och det beror bl.a på denna "Vi mot dem"-mentaliteten som jag känner av här på klubben.
mvh Stig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen