• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Hej
Var han AIK:re så såg han väl rött på en HBK:are som han trodde tillhörde Halmstad BK.
Man slutar aldrig att förvånas, men menade han verkligen allvar med sitt uttalande?
/Vidhem

Nej verkligen !! (Förvånas )Vad har AIK med detta ämne att göra :confused::wideeyed:
Snacka om att man blir förvånad:swoon:.
Till trådskaparen kan man inte annat undra hur en del människor tänker , när du blir påhoppad på detta sätt. Beklämmande.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Hej,har du pratat med individen i dag om han nu inte var nykter igår.
Har han kommit med någon ursäkt eller förklaring.
Är lite nyfiken bara.
Bosse.

Hej
Har nu landat i hemmahamnen, o läser inläggen under min tråd. JÖSSES, inte kunde jag tro att det skulle bli ett så'nt rabalder på forumet.

Svar till Bozze: har inte pratat med vederbörande idag, han avvek från platsen vid tvåtiden ( sovmorgon???) utan att så mycket som att titta åt mitt håll.

Har heller inte gjort nån polisanmälan då jag tror att det hade blivit ord mot ord, hade ju inga bevis ( inspelningar e dyl o heller inga vittnen).
Tur var väl kanske det eftersom min redogörelse även här på forumet känns ifrågasättande från vissa.Men tro mig den som vill, detta är ingenting som jag har hittat på, va skulle jag vinna på det???Fick ju halva helgen förstörd själv!
Har däremot bestämt mig för att behålla dekalerna på bilen mycket pga sympatier från er HBK vänner här på forumet.

Vad jag däremot har lärt mig av detta är att jag ska va mer beredd på dylika påhopp i framtiden o försöka fånga detta på en mobilinspelning e dyl. Får jag såna bevis blir det definitivt en polisanmälan vid en ev liknande händelse.

Ha de bra alla därute o tack till er som stöttat i detta ärende.

Hejs

Claes105
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Hej Claes,vi håller på dig,kanske vi ses till nyår igen över en Glywain med schuss å en "Bitt ein bitt".
Ha d.
Mvh Göran
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Då är det alltså en mer komplicerad konflikt som ligger bakom dessa klubbar....jag är tyvärr inte insatt i detta, helt nytt för mig. Får se om jag har ork och lust att läsa detta och bilda mig en egen uppfattning.... !
mvh Stig

Jag har aldrig haft med dessa ljusskygga individer att göra, än mindre vet jag vilka det är.
Du behöver nog knappast plöja igenom allt material för att bilda dig en uppfattning...
Gästbokens existens talar sitt tydliga språk och förtroendet för vad som då står att läsa på övriga sidor som dessa individer står för är i vart fall lika med noll om du frågar mig...
Jag avslutar härmed mina inlägg i den här tråden, då mina misstankar om vem och vilka som låg bakom hotet mot Claes uppenbarligen är bekräftat.

Skärmavbild 2012-09-23 kl. 18.38.28.jpg
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Tur var väl kanske det eftersom min redogörelse även här på forumet känns ifrågasättande från vissa.Men tro mig den som vill, detta är ingenting som jag har hittat på, va skulle jag vinna på det???Fick ju halva helgen förstörd själv!
Har däremot bestämt mig för att behålla dekalerna på bilen mycket pga sympatier från er HBK vänner här på forumet.

Claes105


Så pass känner jag dej så att du skulle inte hitta på en sådan grej , tråkigt att det skall vara sådan hat mellan olika klubbar och inte konstigt det är krig på jorden ....
Varför inte bara åka husbil och ha trevligt ..
 
F

F.d. 2591

Guest
Svar till Benny&Ingrid

Det görs redan


Stig. B.
 
Senast redigerad av en moderator:
Ö

örjan o irene

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Varför då medlem, om man inte känner stolthet och samhörighet med den förening man tillhör???
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Varför då medlem, om man inte känner stolthet och samhörighet med den förening man tillhör???

God morgon Örjan och Irene.

Kanske hoppas jag på en förändring i klubben.......
Tänk om alla här i landet, som någon gång i livet inte känt sig stolt över att vara Svenk och som då skulle självmant eller efter påtryckningar från andra stolta Svenskar....behöva flytta utomlands. Då misstänker jag att det skulle vara ganska tomt ute på gatorna !
Eller tex ett föräldrarskap, innebär inte automatiskt att barnen skall känna stolthet över sina föräldrar....... för som hos föräldrarna, så skall även en klubb som HBK förskäna denna stolthet först.
Men du kanske har mer insikt i klubben, och då ser att ett uträde är det enda alternativet....om man då som jag, inte är en stolt HBK:are. Och i såfall så kan jag lugna dig, detta är något som jag starkt överväger.

mvh Stig
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

God morgon Stig

Du behöver inte permanent känna dig stolt för att platsa i klubben. Jag har uppskattat många av dina inlägg (och bilder!) och skulle beklaga om du lämnar (och jag hoppas att du kommit över vår lilla konflikt där jag retade upp mig på att du inte ville låta mig fundera över natten på en bildgåta)

Stolthet över klubben innebär rimligen inte att man behöver känna sig stolt över alla klubbmedlemmar och alla disparata åsikter vid alla tillfällen; då krävs nog en radikal lobotomi först.

aake
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Nä nu får faktiskt alla tala klarspråk vad i helvete rent ut sagt är detta?????

BITTRA UTESLUTNINGAR SOM HOTAR FOLK!

EN MASSA SKRIVERIER MED VÄLDIGT OTÄCK NIVÅ!

Det verkar ligga mer än en hund begraven här Som medlem kräver jag av styrelsen en redogörelse om detta. Jag vill känna mig trygg med loggan på bilen. Hur kan jag annars bemöta detta i en liknande situvation??
Nej korten på bordet, Annars urträde då jag inte vill vara med om massa bråk.

Måste en en gång bara säga att jag är helt omtumlad av detta jisses, är ni äldre så här bittra på livet? Har ni för mycket fritid? kanske förslaget om jobba till 75 är bra? eller är ni välkomna hem till mig jag har tre barn,hus mm, finns garanterat något att göra i stället för detta!!!!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.261
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Den person som inledningsvis i denna tråd hotade en medlem med stryk har varit Intresserad, alltså inte medlem, men har för något år sedan själv begärt att bli avförd som registrerad användare på vårt forum. Så har också skett.

Vad som låg bakom denna begäran är okänt för oss i HBK Web men det är ju frivilligt att vara med här och vi kan inte hindra någon som vill lämna forumet. Detta kan naturligtvis också ske genom att helt enkelt sluta att läasa och skriva. Här valde dock den Intresserade att begära att bli avgörd varvid kontot avslutades och han blev avförd ur användarlistan. Kanske har han ångrat sig?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Nä nu får faktiskt alla tala klarspråk vad i helvete rent ut sagt är detta?????

BITTRA UTESLUTNINGAR SOM HOTAR FOLK!

EN MASSA SKRIVERIER MED VÄLDIGT OTÄCK NIVÅ!

Det verkar ligga mer än en hund begraven här Som medlem kräver jag av styrelsen en redogörelse om detta. Jag vill känna mig trygg med loggan på bilen. Hur kan jag annars bemöta detta i en liknande situvation??
Nej korten på bordet, Annars urträde då jag inte vill vara med om massa bråk.

Måste en en gång bara säga att jag är helt omtumlad av detta jisses, är ni äldre så här bittra på livet? Har ni för mycket fritid? kanske förslaget om jobba till 75 är bra? eller är ni välkomna hem till mig jag har tre barn,hus mm, finns garanterat något att göra i stället för detta!!!!

Va menar du? Vilka är din målgrupp? Är det alla äldre i hela Sverige..., eller alla äldre i HBK? Jag betraktar mig som äldre, är medlem i HBK och har haft synpunkter i denna tråd. Är jag bland dom du menar så för guds skull säg det. För då ska vi förbanne mig diskutera det!

Tycker allmänt att ditt inlägg är ett riktigt lågvattenmärke.

:-/<rister
 
F

F.d. 924

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Va menar du? Vilka är din målgrupp? Är det alla äldre i hela Sverige..., eller alla äldre i HBK? Jag betraktar mig som äldre, är medlem i HBK och har haft synpunkter i denna tråd. Är jag bland dom du menar så för guds skull säg det. För då ska vi förbanne mig diskutera det!

Tycker allmänt att ditt inlägg är ett riktigt lågvattenmärke.

:-/<rister

Efter Krinils inlägg där tonen börjar bli riktigt agressiv så vore det nog bra om ämnet låses.


Vore jag ny medlem i klubben så är det inte så hårda ord som "För då ska vi förbanne mig diskutera det" som jag vill läsa.

Ingrid
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: Ikväll blev jag hotad med stryk för att jag är med i HBK

Va menar du? Vilka är din målgrupp? Är det alla äldre i hela Sverige..., eller alla äldre i HBK? Jag betraktar mig som äldre, är medlem i HBK och har haft synpunkter i denna tråd. Är jag bland dom du menar så för guds skull säg det. För då ska vi förbanne mig diskutera det!

Tycker allmänt att ditt inlägg är ett riktigt lågvattenmärke.

:-/<rister
På vilket sätt är det ett lågvattenmärke att begära att det blir en redogörelse till att vissa medlemmar blev uteslutna ur klubben och startade det andra forumet?
Tror jag nog flera av medlemmarna här är intresserad utav, speciellt med tanke på att merparten av medlemmarna inte fanns här då och troligtvis gärna vill bli upplysta om vad de är medlemmar i och är med och stöttar.
Skulle gärna vilja se det protokollet från styrelsemötet som har beslutat att stänga av personerna, på vilka grunder. Att ha en rak o öppen dialog om vad som händer och har hänt i klubben tycker jag är A och O i en förening.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen