• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.613
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jodå Jappe.
"Går det lika bra med iPhone eller rentav en android lur?"

Det funkar både med paddan o IPhonen. Dessutom synkas ju bilderna så att de finns i båda enheterna, oavsett hur de togs. Android har jag lämnat...
Minns inte någon inställning men man trycker ju lite här o var, ibland... Hälsar Björn
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    841,8 KB · Visningar: 2

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Lyckligtvis följer exif-värdena inkl. koordinater med bilden till Google Foto tur och retur för oss som väljer att ha bilder i säkert förvar.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jappe, din bild är kanske tagen med en kamera utan GPS?

Bilden är tagen med en iPad mini. Funktionen finns men paddan gillar tydligen inte mig.

image.png

GPS finns i paddan. Jag använder den till navigering med iGoPrimo. Prima!

Jappe
 
Senast ändrad:

karlake

FD HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Luleå
HBK-Nr
20862
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Bilden är tagen med en iPad mini. Funktionen finns men paddan gillar tydligen inte mig.

Jappe

På Ipaden:

Inställningar - Integritetsskydd - Platstjänster (skall vara påslaget). kolla att Kamera finns med bland de appar som får använda platstjänster. Sätt Kamera - Vid användning. Detta borde fixa det hela :)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack, jättestort tack! Min inställning var "aldrig" så jag ändrade till "när appen används" och nu fungerar det" Glimrande funktion! Grande!

Jappe :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Yes, mycket säkrare än mina hårddiskar!
Jag har upplevt att hårddisken kraschat mer än en gång.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det löser man med backup.
Jag vill inte "ge bort" alla mina bilder till Google....
Tur vi är olika :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det löser man med backup.
Jag vill inte "ge bort" alla mina bilder till Google....
Tur vi är olika :)

Jo, jag gjorde tidigare backup på mina bilder och videoklipp men insåg att det är enklare att spara dem i "molnet" där de är säkrare för krascher, stöld eller brand.

När någon använt mina bilder olovligt har de inte knyckts från Google där det krävs inloggning utan från diverse öppna forum som detta.
Någon har t.o.m. tävlat med en av mina bilder.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.441
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vad är skillnaden mellan "Optimera waypoints" och "Optimera rutt"?
Och hur får man iGo att fatta att man vill hem när man optimerar rutten? Jag har lagt en massa punkter och sist har jag lagt hemadressen, när jag optimerar rutten hamnar hemmet på andra plats, är iof rätt eftersom jag är på den adressen men jag vill ju köra en rutt och komma tillbaka hit. Hur gör jag?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ändra ordning och lägg hemadressen sist efter att ha optimerat rutten.
Om man också vill starta hemifrån kan man lägga till en waypoint en bit ifrån hemadressen.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.441
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nja, gick inge vidare. Vi ska köra Falkenberg, Ullared, Kosta glasbruk, Karlskrona, Karlshamn, Ronneby och sedan till Ödåkra. Jag har lagt en massa ställplatser längs vägen som jag inte lagt i rätt ordning. Om man optimerar rutten så blir sista anhalt Karlskrona.
Om man tar bort Falkenberg, Ullared och Kosta och sätter Karlskrona ställplatsen som startpunk borde det väl bli rätt. Kommer bara inte ihåg hur man gör en plats som startpunkt....
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Skickade mail till NNG support enligt nedan. Trodde aldrig jag skulle få svar.

01/06/2016 21:40 - Åke Ström wrote:
Dear Julia.
Now You can celebrate ONE YEAR With out NOT UPPGRADE of the app. In the Sweden newspaper you can read about Your bad upgrade of iGO W Europe and iGO Europe.
Kind regards.
Åke Ström


Dear Åke Ström,

Thank you for your message. Please excuse me for the late response.

I understand that this extended period of time without an update must have been quite frustrating. I wish I could provide you with further information on when our upcoming update is released, but our support has no information at its disposal regarding the release date of future update packages.

We apologise for all the inconvenience caused.

Kind regards,
Julia,
NNG Support

________________________________________
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

OK tack för info, då får det bli inköp av ett alternativ. Saknar de fastställt release-datum så lär det inte bli de närmaste vewckorna i alla fall...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

OK!
Det är samma svar man får av de flesta mjukvaruproducenter även om en uppdatering sker imorgon.

Vi får hålla tummarna och hoppas att en ny version kommer snarast. Det finns i dagsläget ingen direkt konkurrent så jag använder appen fortfarande trots att jag ibland befinner mig ute i terrängen där en ny vägsträcka har byggts. En aning frustrerande innan man fattar galoppen.

På min resa i öststater (Slovenien och Kroatien) använde jag HERE som trots begränsningar i funktionalitet hade färska kartor.

Ett råd till dem som skall skaffa en ny navigeringsapp är alltså att avvakta och använda gratisapp så länge.
 
Toppen