• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Navigation

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Hej!

Kan jag använda iGO navigation på iPAD och iPhone med bara ett kartinköp? Om det fungerar hur gör jag?
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
I AppStore (Inställningar - iTunes och AppStore) loggar du in med samma AppleID. Då är det bara att ladda ner igen, utan att behöva betala en gång till.
 
F

F.d. 55500

Guest
Måste man förnya abonnemanget ? Jag har abonnerat på iGo primo nya
Versionen igår fick installera om allt blev deb. 319 SEK
Gäller det bara i jag hur länge .
Hoppas du har ett bra svar!!!
 
S

Sören-6830

Guest
När man vill ha iGO på telefonen efter att ha köpt och installerat den på iPad, måste man verkligen ta allt från början med provperiod innan man kommer vidare, eller finns något annat enklare sätt att få den även på telefonen?

Kan man inte lägga in mått och vikt på den egna bilen någonstans, har inte lyckats hitta det?

Tycker det är en stor och ganska krånglig procedur att hantera iGO jämfört med Navigon, inte alls lika logiskt och enkelt, antagligen är det jag som är för dum i huvudet för att hantera denna app.......
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
När man vill ha iGO på telefonen efter att ha köpt och installerat den på iPad, måste man verkligen ta allt från början med provperiod innan man kommer vidare, eller finns något annat enklare sätt att få den även på telefonen?

Kan man inte lägga in mått och vikt på den egna bilen någonstans, har inte lyckats hitta det?

Tycker det är en stor och ganska krånglig procedur att hantera iGO jämfört med Navigon, inte alls lika logiskt och enkelt, antagligen är det jag som är för dum i huvudet för att hantera denna app.......

Du kan köpa till ”Europe Truck&Caravan”. Där kan du lägga in mått och vikt. Kommer inte ihåg vad den kostade. Sen får man ladda ner info från de länder man tänker åka i.

Hälsar Kjell
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
När man vill ha iGO på telefonen efter att ha köpt och installerat den på iPad, måste man verkligen ta allt från början med provperiod innan man kommer vidare, eller finns något annat enklare sätt att få den även på telefonen?
.
Håller med om att provperioden på en dag är krångligt men om man väntar en dag funkar det bättre. Det är priset man får utstå för att kunns använda den bästa navigeringsappen hittills.
 
S

Sören-6830

Guest
Tack Kjell, men i min lista i Butik finns den inte med, kanske finns den under annan rubrik jag inte lyckats hitta, det var det där med det logiska jag nämnde tidigare?

Knarrevik, jag har köpt appen och installerat den på iPad och nu verkar det som att jag även lyckats få den till telefonen, efter att ha vågat klicka på Betala (trots att den är betald via min iPad). Först efter att man klickat får man info om att den redan finns betald på annan enhet.
En stund senare.......När kartorna var installerade gick de inte att använda, skrivfältets bokstäver var grå. Nu håller jag på att installera kartorna igen så får vi se om det går att få det att fungera, några timmars jobb bara att komma en liten bit, trist att Navigon fasas ut.
 
S

Sören-6830

Guest
Tack, men det ser inte ut så hos mig. Du verkar ha betydligt fler poster än jag har. Kanske använder du Android, jag har Apple. Tack för att du bryr dig!
 
S

Sören-6830

Guest
Stämmer, har också gjort den erfarenheten. Förresten har jag just köpt Truck&Caravan men hittar inte något ställe att lägga in mått o vikt, antar att du vet?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Stämmer, har också gjort den erfarenheten. Förresten har jag just köpt Truck&Caravan men hittar inte något ställe att lägga in mått o vikt, antar att du vet?

Jag lägger in maxhastighet och bränsleförbrukning för att beräkna tidsåtgång och kostnad men kanske inte under buss.

6EE3F7F3-5FF2-4389-9F55-A2A109B3FFAF.png
 
Senast ändrad:

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
En ”enkel” steg för steg instruktion.

Gå till ”inställningar”
Välj ”ruttpreferenser”
Välj ”fordon” t.ex ”husbil”
Välj ”lägg till profil”
Välj t.ex ”bil”
Välj ”använd utökade inställningar”
Nu kan du lägga in höjd, bredd, vikt .......
Sista men viktigaste steget ”spara profil”.

Inte alldeles enkelt!

När man sen lägger upp en rutt så används denna information som underlag för vägval t.ex vid broar och viadukter.

Hälsar Kjell
 
S

Sören-6830

Guest
En ”enkel” steg för steg instruktion.

Gå till ”inställningar”
Välj ”ruttpreferenser”
Välj ”fordon” t.ex ”husbil”
Välj ”lägg till profil”
Välj t.ex ”bil”
Välj ”använd utökade inställningar”
Nu kan du lägga in höjd, bredd, vikt .......
Sista men viktigaste steget ”spara profil”.

Inte alldeles enkelt!

När man sen lägger upp en rutt så används denna information som underlag för vägval t.ex vid broar och viadukter.

Hälsar Kjell

Med din instruktion = Enkelt, tack!

Synd bara att Stellplatz Radar (som nu för tiden fungerar bra) inte länkar till iGO.
 
Toppen