• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Navigation

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Är det någon som har erfarenhet av ”Europe 3D Package” som man kan köpa i iGo navigationappen? Jag köpte och installerade den och har inte märkt någon skillnad under en tripp runt Trosa - Nyköping - Oxelösund.
 

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Jag har iGo navigation i min iPad. Nu har jag köpt ny telefon, en iPhone 7. Alla appar i iPad har automatiskt lags in i telefonen,även iGo men den visar inga kartor. Hur gör jag?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag har iGo navigation i min iPad. Nu har jag köpt ny telefon, en iPhone 7. Alla appar i iPad har automatiskt lags in i telefonen,även iGo men den visar inga kartor. Hur gör jag?
Kartorna får man lägga in själv, jag har valt färre kartor i mobilen än i plattan.
 

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Ok, men jag gick in i butiken och såg att kartorna jag hade i iPaden var installerade. Prövade med att bort dem och sen installera igen men det funkade inte. Hur gjorde du?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Ta bort IGO och starta om. Installera IGO igen och välj endags erbjudandet. Starta om och sedan installera kartor. Så fick jag göra när jag bytte padda.
 

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Knarrevik, gjorde du som Håkan beskriver eller finns det ett enklare sätt? ( det har strulat tidigare när jag har hanterat iGo-appen vilket inneburit att appen försvunnit och efter skriftväxling med Apple support fått kostnaden tillbaka två gånger!)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Nu har det gått ett dygn sedan jag hämtade gratis versionen av i Go som jag hämtade via tidigare köp. När jag trycker på betala med touch-ld så får jag en betalningsbekräftelse på 319 SEK. Vad jag förstår funkade det inte. Är jag dum eller...
 

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Jag har svarat på betalningsbekräftelsen och förklarat att jag tidigare köpt iGo till min iPad och att jag nu installerat appen i min iPhone men att jag blivit debiterad för appen nå nytt. Får se vad som händer.....
 

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Är det gratis att uppdatera nya kartor i iGo navigation? Jag har sökt men kan inte finna att så är fallet. Var kan man se att det är gratis om det nu är så?
 
F

F.d. 32985

Guest
Uppdateringar av kartmaterial ingår i det paketet du köpt.
Hos mig står det tillgänglig och kan ladda ner det landet jag så önskar.

4406780C-FF51-4CE0-8448-67AC718A858B.png
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Om man har valt region Europa är alla Europas kartor gratis att ladda ned förutom Ryssland som har ett eget paket.
 

Bjerkenwald

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Gullspång
HBK-Nr
25272
Medlemskap
2024
För att få in kartorna även i min iphone7, efter köp i ipad, gick in i inställningar, klicka på mitt namn överst, välj betaln leverans, avmarkera ditt betalkort och markera betald 2 rader nedanför, sen starta iGo, butik, "köp" kartor igen. Funkade för mig.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
2E7C05C8-750B-467B-9447-3C942CCE8863.jpeg Jag har tagit bort Sverige, Island osv och hämtat en ny version och fått en bekräftelse på att den nya kan användas men den finns inte......?
 

unigas

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
28712
Medlemskap
2025
Apropå länkningar till iGo från andra appar så är det nog de apparna som behöver vidtalas, inte igo då men när man skapar appen anger en länk i stil med: igo://(destination) för att öppna platsen i igo (kommer inte ihåg det exakta länkformatet just nu men har skapat liknande länkar i andra appar som haft möjligheten att lägga in egna programlänkar)
 
Toppen