Sv: iGo navigation
Tankade ner IGO navigation för Android igår natt kartorna är daterade Q4 2016.
Det är lite klarare interface nu men jag tyckte om det gamla med mycket färger och symboler, men det var ju en lite udda variant jag hade som egentligen hette IGO israel.
Jag kommer köra den på Samsung note 8 tums platta som jag sätter i en skrotad baksida av originalfodralet som jag limmat kardborrband på, det sitter motsvarande på  instrumentpanelen i bilen så bara trycka fast och sätta i laddsladden.
Mobilen som är uppkopplad mot internet konstant sitter i en hållare och delar info till plattan.
På mobilen kör jag Maps eller Here, vilket som passar Bägge behöver internet men Here har jag tankat kartor till men det verkar som den behöver uppkopplingen.
Sen för kvällsplaneringen har jag en bra dator med gps kopplad till usb så jag kan använda maps och google earth.
I backup ligger en nokia med here  som kanske kommer att användas som säkerhet.
Min gamla garmin har jag gett bort, den är inte klok trots uppdaterade kartor livstid men i sverige av en svensk kan den nog fungera vettigt.
Så möjligen kommer jag i trängda lägen köra 3 st navigatorer, har nog en gammal karta jag fick av plastpelle över spanien som jag får begrunda när det blir dags.