• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGo navigation - Uppdatering

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Ja dom hittar jag men inte kommer detta upp för det. För att vikt och längd skall påverka ruttvalet måste man tydligen välja tillägget Europe Truck & Caravan för 159 kr. Detta vill jag ha
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
För att komma till Europe Truck%Caravan gör du enligt följande.

På startbilden tryck på de tre korvarna längst ner

72CBB0D6-F78D-435D-8B75-57555C49F0D9.png

Sen trycker du på ”Butik”

DCC36421-07DA-4449-B808-5C1F653EE4F1.png

och väljer ”Europe Truck%Caravan”.

E5B116FC-19BC-46C0-9E19-9BC6CFE736CE.png

När du köpt o laddat ner kan du ställa in fordonets vikt och mått. Obs att det finns nedladdningsbara data för olika länder som du själv väljer ut på samma sätt som när man laddar ner kartor för respektive land.

Hoppas det är begripligt.

Kjell
 
F

F.d. 22252

Guest
För ett par år sedan kunde man i den vanliga appen ställa in fordonets storlek, man hade också kameravarning och kunde välja en bättre meny enl. mej när man körde. Allt detta är borta eller kostar extra.
Jag fuskade och valde husvagn istället och det har fungerat bra och hindrat mej att köra på små svåra vägar, visserligen har man blivi lurad att ta en omväg men man kan ju köra en testkörning först.
Tror du kan ladda ner appen du saknar genom att uppdatera själva appen inte kartorna sen kommer säkert den dyka upp i butiken kan tyckas lite omständligt men det har Igo varit länge nu men enl mej oöverträffad när det gäller stora trafikplatser men svårt ibland att hitta en ort på kartan om man inte har adressen, brukar få gå via maps för att hitta den. Men kör aldrig efter maps det är för osäkert speciellt om man inte har någon som följer vägen bredvid.
 
F

F.d. 22252

Guest
Har man en gammal version kan man se det längst ner i menyn OM.
Har den på 2 telefoner och 2 plattor så jag minns inte allt. bästa är väl att starta om med installationen från google play så ska man få det rätta men det tar sin lilla tid. Speciellt som det krånglar med kartorna som går som demo en vecka innan det blir godkänt.
Jag tittade på min igo i telefonen och det står att man först måste ladda ner en ny app sedan kartorna man ska använda och sedan truck tillägget kostar 149kr extra. Sen ska det fungera men det tar sin tid att ladda men man måste ju uppdatera allt ändå om man byter app.
Jag skulle nog testa på en platta eller telefon så man ser att allt fungerar som det ska jag gillar alltid att ha allt extra med mej för att slippa katastrof när något händer som inte får hända, har lärt mej läxan.
Du laddar alltså ner allt sen ska du återta köp i butiken för att få licencen godkänd och slippa betala sen kan du installera allt.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Nej har provat att hämta den igen men det hjälper inte, får inte fram Europe Truck och Caravan ändå
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Nej har provat att hämta den igen men det hjälper inte, får inte fram Europe Truck och Caravan ändå
Låter ju inte så kul. Vilken version av IGO har du? Det ser du under ”Om”. Vad är det för enhet du har IGO på och vad är det för ålder på den?
På min iPad ser det ut så här

218D0486-D1D7-41BD-B09A-A70495DBA067.png
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Min ser lika Dan ut som din bild och jag har en iPad Air 2 version 14.0.1
Föreslår att du
- startar om paddan om du inte redan gjort det och ser om det har någon effekt
- nästa blir att ”återställa köp”
- om inte det fungerar - ta bort appen och installera den på nytt

Ett annat test som du kan göra allra först är att installera IGO på en telefon om du har samma Apple-ID på telefonen och iPaden.
Jag har en iPad Air 3 och vet att jag hade problem med min iPad Air 2 men jag kommer tyvärr inte ihåg exakt vilket problem det var.
 
Toppen