Sv: iGO Navigation för Android
OK. lite blandade resultat här.
Först. Jag har lyckats att skapa en fil som fungerar.
Problem 1: Nya iGO appen bryr sig inte om de kategorier som fungerade i den gamla versionen på iPad.
Så alla platser ligger i en lång lista, sorterad i bokstavsordning.
Det står att det finns 300 platser. Det är lögn. Den visar max 300 platser åt gången på kartan (med stjärnikon), men det verkar som att alla (de flesta i alla fall - jag har inte räknat dem) platser finns med.
Problem 2: Om man tittar på platsernas egenskaper så visas de rätt på kartan, men det står att landet är "Grekland" - mer om det längre ner
Kort beskrivning hur man får dem till rätt plats:
1. Ladda hem appen ES file explorer (det finns säkert andra appar också, men detta är en av de bättre. Gratisversionen fungerar bra).
2. Ladda ner den bifogade filen här i inlägget på din Android enhet.
3. Öppna ES explorer och gå till /storage/sdcard0/download ("downloads" kan ligga någon annanstans på din enhet, men sökvägen bör vara ganska lik).
4. Packa upp filen "user.zip" hit.
5. Håll ca 2 sec på filen user.upoi för att markera den.
6. Välj sax-symbolen i överkant
7. Gå till iGO-mappen. På min telefon ligger den på denna sökväg:
/storage/sdcard0/Android/data/com.nng.igo.primong.igoworld/files/save/profiles/01/users/00 men det kan skilja. Från "Android" bör det dock vara samma hela vägen ner.
8. Finns redan en user.upoi så döp om den och klistra sedan in den nya filen.
9. Starta om iGO.
(Detta är den kortfattade beskrivningen - om någon vill göra en bättre vore det välkommet
Det kan användas i den kommande specialtråd för filen ifråga)
Notera: Jag lade till "download" och "00" mapparna som favoriter i ES Explorer. På det sättet behövde jag inte leta så mycket efter rätt mapp. Praktiskt under testandet när jag kopierade in ett tiotal olika varianter...
Då kommer vi till "Greklandsproblemet". Detta kommer sig av att det i filen finns en kortkod för land. "_GRE" i detta fall. Tidigare versioner av iGO har inte visat denna kod och den första konverteringsprogram jag använde lade in _GRE på alla poster.
Nu behöver jag alltså skapa en översättning som gör om landsinfo i filen till rätt kortkod. Och den delen har jag inte börjat med än.
Där skulle jag gärna vilja ha hjälp! En lista som översätter alla HBKs länder till dess kortkod, så kan jag koncentrera mig på att skapa själva översättningen.

De jag redan vet säkert är dessa två:
Sverige=_SWE
Tyskland=_GER
Så jag vore tacksam om någon kan lägga nån timme eller två att ge mig listan över resten. Tack på förhand.
//Stefan