• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ICKE RÖKARE

F

F.d. 29925

Guest
Sv: ICKE RÖKARE

Känner en del "folk" som är "rökberoende" ingen av dem skulle ha något emot att bli av med beroendet, men det är tydligen inte så enkelt som många tycks tro. De flesta vill nog lägga av med rökandet, men inte just nu.:confused:
Uppenbart är att det knappast är omgivningen som kan framtvinga att bryta ett beroende, och knappast fimpar som slängs i naturen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ICKE RÖKARE

Känner en del "folk" som är "rökberoende" ingen av dem skulle ha något emot att bli av med beroendet, men det är tydligen inte så enkelt som många tycks tro. De flesta vill nog lägga av med rökandet, men inte just nu.:confused:
Uppenbart är att det knappast är omgivningen som kan framtvinga att bryta ett beroende, och knappast fimpar som slängs i naturen.

Det är enkelt!
Det gäller bara att vara motiverad och väga för och nackdelar, fördelar som egentligen inte existerar med rökning.
F.d rökare
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: ICKE RÖKARE

Där borde vi få en lagändring!

Vad då för lagändring. Skall vi förbjuda hundar eller vad menar du?

Att förbjuda rökning helt skulle ge maffia, smuggling och enallmän urholkning av rättsmedvetsndet. Den typen av beslut är helt tokiga.Se vad som hände i usa under förbudstiden.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: ICKE RÖKARE

Ska berätta en liten grej som hände min farbror för många år sedan.
Det var militärövning hemmavid, och de fick parkera sina bilar på min farbrors gård. Ett befäl öppnade bildörren och tömde askkoppen rakt ut. Detta såg min farbror och talade om för honom, att dessa plockar du upp. Jag ska skicka hit en grabb som gör detta, sa han. Detta gör du sa min farbror och ingen annan. När detta var gjort, frågade min farbror hur han skulle göra med bilen han körde på, befälet talade om att han visste vems bilen var och skulle prata med honom. Det var bra sa min farbror, för det är min bil.
Sedan frågade min farbror om han kom ihåg när han var beväring och blev tvingad av detta befälet att springa ett antal gånger över kaserngården för någon oförrätt som jag inte kommer ihåg vad det var nu.
Hämnden är ljuv
:music-icon:
 
Toppen