• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I fel land

Status
Stängd för vidare inlägg.

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
När jag kom till Kyparissia för ca 1 månad sedan, så kom denna hane hunden bort till mig, han visade sig oerhörd snäll och var i stort behov av kontakt....
Han är ca 1 år gammal och har ingen ohyra (än).... nästan omedelbart flyttade han in under husbilen....och har bott där hela tiden, den sista veckan har han försökt att få stanna över natten i husbilen (han tar lite mark åt gången det är en ödmjuk och klok hund) men jag känner just nu att jag vill inte ha honom över natten i husbilen, på dagen är det ok...... Jag har funderat vad jag skall göra med honom när jag kör härifrån.... för han har ju nu vant sig vid mänskor... jag har pratat lite med folk jag lärt känna här.... och en man har sagt att han tar hunden när jag åker..... han har berättat för en av mina vänner att han har en stor byggnad, där tänker han låta hunden gå.... instängd på ett område för att vakta mannens byggnad, och utan att få friheten och omöjligt träffa andra hundar..... det skulle bli som ett fängsel för hunden....
I dag kom en annan man och hans son ner hit..... de lekte med hunden, och jag tänkte inte så mycket på saken.... efter en stund så kommer en kompis och säger att mannen här tycker att hunden är jättefin och säkert en dyr hund, så de tänkte ta hunden med sig.... han hade ett snöre med sig som han tänkte knyta om halsen på hunden.... medan vi står och pratar, jag undrar om hunden kommer att vara i hans familj som en medlem.... kompisen översätter.... vist säger mannen.... okey , för han får inte hunden om de tänker stänga inne honom.... då säger mannen (tack för hans ärlighet) att han har en stor byggnad och där tänker han låta hunden springa....alltså än en gång är det någon som vill ta hunden för att den skall vakta hans egendom.... under tiden vi pratar riktar sonen (som är ca10år) en spark mot hunden.... och nu är jag 100% säker på att de inte skall få hunden.....
Nån har sagt att efter det jordliga livet så går vi vidare här på jorden, men i annan form..... jag hoppas verkligen att när det är tid, att jag inte blir hund i vissa länder..... för detta måste väl vara helvetet på jorden
Nu undrar jag om det finns någon som kan tänka sig att få en ny familjemedlem..... så fixar jag allt som behövs inför transport till Sverige eller vart det nu blir....
Hade jag inte haft Wovi så hade jag inte tvekat en sekund.... han hade stannat hos mig...... snyft....det känns verkligen när jag tänker på att jag kanske måste lämna honom här åt hans öde......

tusen kramar Peter & Wovi

Jag fick i dag några bilder på lilla Criss, som fick åka till Sverige tack vara ER....
 

Bilagor

  • P1020329.JPG
    P1020329.JPG
    294,2 KB · Visningar: 18
  • 2013-07-25 20.09.10.jpg
    2013-07-25 20.09.10.jpg
    4,1 MB · Visningar: 8
  • 2013-07-25 20.09.35.jpg
    2013-07-25 20.09.35.jpg
    3 MB · Visningar: 3
  • 2013-07-25 20.09.44.jpg
    2013-07-25 20.09.44.jpg
    4,3 MB · Visningar: 3
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Hmmm.... just nu känns det lite konstigt att ingen hört av sig här i klubben.... kanske ni är på semester allihopa ?..... eller nån som har annan förklaring.?

Hur som helst så har hunden i dag fått ett pass, chips, nödvändiga vaccinationer mm.... till en kostnad av 66.50.-€.....
Jag tog hunden med på scootern :swoon: det gick bra men jag vet inte vem som var räddast.... hunden eller jag...... veterinären sa att jag har hittat en mycket fin och klok hund.....

Kram Peter & Wovi
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Hmmm.... just nu känns det lite konstigt att ingen hört av sig här i klubben.... kanske ni är på semester allihopa ?..... eller nån som har annan förklaring.?

Hur som helst så har hunden i dag fått ett pass, chips, nödvändiga vaccinationer mm.... till en kostnad av 66.50.-€.....
Jag tog hunden med på scootern :swoon: det gick bra men jag vet inte vem som var räddast.... hunden eller jag...... veterinären sa att jag har hittat en mycket fin och klok hund.....

Kram Peter & Wovi


Räcker det inte med att du tigger pengar på en reklambaserad forumsida som är ägd av ett AB som ägs av en privatperson. Förra gången med Criss så försvann all information härifrån eftersom Criss ägare lämnade HBK. Dom som hade skänkt pengar då tog kanske illa vid sig. Man kan kanske inte dansa på allas bröllop?

Eva
 

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

svar till eva & hasse 9

jag var med och sponsrade criss, tror inga djurvänner tar illa vid sig när någon hjälper ett djur i nöd, muskatten/peter verkar ha ett hjärta av guld och brinner för djur som behöver hjälp.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Kanske HBK medlemmar skall tänka på hur de tar hand om sina vänner i klubben....Sen har jag inte tiggt pengar för min egen skull..... och det är jättetråkigt att de som gav bidrag tydligen förväntade sig något för sin egen del.... Och Jag har inte kontrollen över andra personer Eva & Hasse.... och vill inte ha det heller...sen handlar det inte om att jag behöver pengar..... jag hade själv och har även nu utgifter jag aldrig begärde ersättning för.....Sen tog om jag inte tar fel moderatorn och gjorde ett stort misstag när han släppte in en icke medlem.... där han sen blev tvungen att stänga tråden..... Du kan ju ta hunden för just nu så har jag ingen ny ägare till honom.... jag har redan fått ihop ca 3500.- och jag lovar dig att resten skall jag också ordna för hundens skull..... och för din så du slipper röra dina pengar..... du får honom helt gratis.....nä nu får jag sluta innan jag spyr ut min ilska här....
Önskar er alla en bra kväll....

Jo en sak till jag hoppas det inte är fler som känner bitterhet angående ärendet Criss..... för då tycker jag verkligen synd om er.....


Räcker det inte med att du tigger pengar på en reklambaserad forumsida som är ägd av ett AB som ägs av en privatperson. Förra gången med Criss så försvann all information härifrån eftersom Criss ägare lämnade HBK. Dom som hade skänkt pengar då tog kanske illa vid sig. Man kan kanske inte dansa på allas bröllop?

Eva
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Tack Peppar... tyvärr såg jag inte ditt inlägg innan jag postade mitt förra.... tur att det också finns medlemmar i klubben som har ett öppet sinne...

Kram Peter & Wovi

svar till eva & hasse 9

jag var med och sponsrade criss, tror inga djurvänner tar illa vid sig när någon hjälper ett djur i nöd, muskatten/peter verkar ha ett hjärta av guld och brinner för djur som behöver hjälp.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: I fel land

Peter - lite bakgrund:
Jag vet inte om du följde debatten på HBKs sida när Gomer, som driver Hudbilskompisar, försökte "ta över makten" i HBK. Såvitt jag förstod idiotförklarade Gomer HBKs styrelse och försökte få till en "palatsrevolution". Detta misslyckades och Gomer blev sedermera utesluten - och startade senare sin egen site Husbilskompisar.

Självfallet väcker detta starka känslor hos den dåvarande styrelsen och bland många medlemmar, så bli inte förvånad om det tas till brösttoner när ämnet kommer upp. Om jag suttit i den styrelsen hade jag nog också sett rött i det läget.

Mitt hjärta klappar för HBK, men det hindrar inte att jag läser andra forum, som DACF och Husbilskompisar, även om jag bara skriver i HBK (och något enstaka inlägg i DACF).

Jag läser din krönika, både här och på Husbilskompisar med stor behållning. Fortsätt på den inslagna vägen. Vi är många som följer det du skriver!
:yes::yes::yes:
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: I fel land

Ser ut som dina bilder är på två olika hundar. Översta bilden har ljusa ben ,,,på de andra bilderna har hunden svarta ben
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Jag fick dessa tankar i mitt huvud i dag, .... kanske något att tänka på....

Du skall inte tro att du är bättre än andra bara för att du har en husbil (högmod)

Du skall inte tro att andra har det lika bra som du bara för att du har en husbil (girighet)

Du får inte njuta så mycket av din husbil så att du glömmer dina nära och kära (Vällust)

Du får inte känna avund bara för att någon har större husbil än du (avund)

Du får inte frossa i tillbehör till din husbil...så att de omgivningen får ingenting (Frosseri)

Du får inte visa vrede bara för att en med husbil är klokare än du (Vrede)

Du får inte ha lättja när andra med husbil behöver din hjälp (lättja)



Kanske detta skulle blivit en riktlinje här på forumet.:swoon:....och i husbilslivet...


Kram Peter & Wovi
 
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: I fel land

jag inbillar mej att det inte blir nåt samband mer överhuvudtagat,

varken de ena eller andra,,
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Jag vet inte vad ni tror på här i Hbk.... men det är ju inte mitt problem....
Men vissa faktiska saker vet jag när det gällde Criss
När jag undrade om någon ville hjälpa Criss till ett bättre hem, då fanns det vänliga personer som ställde upp här i Hbk.... och det är ju vi alla tacksamma för... hoppas jag
Själv la jag ner mycket tid och även en hel del ekonomiskt....som jag alldrig har begärt ett öre i ersättning för....
Under tiden så kom en Carola (ej medlem in i bilden) för jag tydliggjorde att jag ville inte handskas med insamlad medel..... och det vill jag ej heller göra nu med denna hund
I Hbk fanns det då en medlem som var intresserad av hunden
Många medlemmar ansåg att denne person skulle ha hunden, och så blev det
Pengarna som ni hade skänkt till hunden (ej till mig) räckte till de utgifter som jag själv hade begärt för veterinären, passport, vaccin mm och en fin resebur...där var också pengar så att den nye ägaren kunde fritt åka och hämta Criss...alla krav jag hade specificerade jag med kvitton från mina utlägg....
Att sen den nye ägaren väljer att lämna Hbk....visste jag inget om, och egentligen för min del så var det ointressant.... var och en får göra som den vill anser jag.... utan att skada andra så klart
Vad jag sen förstår så var där en summa över.... och det började diskuteras i tråden om vart pengarna skulle gå till..... Carola lovade er också att uppdatera hur det går med hunden.... jag har sökt uppdateringar på sidan som hon lämnade till oss...men hittade inga....Jag tycker att den som känner att han/hon vill veta vart de sista pengarna gick till, tar kontakt med Carola så att ni får klarhet i den saken.... och det är fortfarande inte mitt fel om den person som ni i Hbk har släppt in i tråden inte håller sitt löfte.... även här är jag maktlös.....
Så om du inte protesterade då så förstår jag ännu mindre varför du/ni gör det nu.... Just nu känner jag att den enda anledningen till att någon försöker få mig till att bli det svarta fåret är.... att han eller hon inte inser själv hur saker och ting ligger till..... förnekelsen är ditt största problem.....

Sen känner jag fortfarande en tacksamhet för all hjälp hunden (inte jag) fick här i Hbk.... så att den fick ett bra liv

Men om någon försöker kasta skulden på mig..... då går han/hon genom livet med bindel för ögonen.... och skadar egentligen sig själv värst....

Jag önskar alla i hbk en underbar kväll och hoppas ni känner glädjen av att hjälpa någon..... Kram Peter & Wovi och jag lägger till Criss för jag tror också att han är lycklig hos Lasse...
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Öppet brev till styrelsen i husbilsklubben



Den 23-08-2013 kom följande inlägg i tråden ”I fel land” se PrtSc härunder….eller se länk http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/579475 inlägg nr 4



C:\DOCUME~1\SEBSTE~1\LOKALA~1\Temp\msohtml1\01\clip_image002.jpg


Då skribenten gör personliga påhopp på mig och inte häller håller sig till fakta, anser jag att påhoppet inte är av den ringa arten…
För det första så skriver (sign Eva) att jag har tiggt pengar (se ämne Grekisk gathund) i den tråden undrar jag om någon i klubben vill hjälpa hunden….
Vidare skriver E…. Förra gången med Criss så försvann all information härifrån eftersom Criss ägare lämnade HBK. Dom som hade skänkt pengar då tog kanske illa vid sig… man kan inte dansa på allas bröllop…I och med att Eva avslutar med meningen man kan inte dansa på allas bröllop…. Blir de föregående meningarna automatiskt negativt fokuserad mot mig….

Jag har tagit väldigt illa vid mig av Evas inlägg och anser att händelsen är mycket allvarlig, både för mig som enskild och för Husbilsklubben som helhet. Eva har haft möjligheter att radera sitt inlägg, men har inte gjort detta.
Jag anser att Husbilsklubben följer gällande regler när en medlem blir grovt påhoppad med osanning och felaktig fokusering av en annan medlem…

Med vänliga hälsningar
Peter Nyberg
 

Bilagor

  • påhopp från medlem i Hbk.doc
    125,5 KB · Visningar: 174

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: I fel land

Allå!

Förmodar detta inlägg inte får stå kvar så länge.

Känner igen detta Du skriver. Detta har ju inte med ämnet att göra men känner igen det Du skriver. Har själv blivit anklagad för stöld av ström trots ansvariga hänvisat plats där det ej fanns ström. Efter att försökt få en ursäkt men misslyckats har jag slutat skriva på detta forum. Som man bäddar får man ligga och jag tar konsikvenserna.

Det finns andra forum där man känner sig som en verklig kompis.
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: I fel land

Inlägg av kritisk natur är befogad om: någon beter sig illa mot medmänniskor eller djur, stjäl eller åsamkar skador på människa eller egendom. Kan inte förstå att dom som gör en god gärning enligt " Muskatten " skall behöva utstå negativ kritik av medlemmar på denna klubb. Empati och medmänsklighet är något som alla behöver.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Tack för tipset... Britt & Kjell

Om jag inte tar helt fel så skulle Hbk begå ett allvarligt fel om man tog bort detta öppna brev till styrelsen i klubben...... Skulle så ske då blir ju ärendet aktuellt för tillsynsmyndigheten/länsstyrelsen.... men jag tror inte Hbk tänker ens den tanke att ta bort inlägget...

Önskar er båda en härlig kväll

Peter & Wovi
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: I fel land

Hej Peppar och ursäkta att det tog lite tid, tyvärr har andra saker uppehållit mig.....
Men här kommer två bilder

Önskar dig en härlig kväll

Kram Peter & Wovi

hej! har du några bilder på hunden?
 

Bilagor

  • P1020349.JPG
    P1020349.JPG
    4,4 MB · Visningar: 9
  • P1020352.JPG
    P1020352.JPG
    132,5 KB · Visningar: 8
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen