• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer husbilar kvalitet?

Credo763

HBK Intresserad
Inlägg
48
Kommun
Norge
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Vi har hatt 2stk Hymer, først en 2002 mod, og så en 2008 mod,
Vi har vært kjempe fornøyd med kvalitet og har ikke hatt noe problem med at de ikke har klart klima.
MVH Terje
 

Jens N

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Upplands-Väsby
HBK-Nr
23529
Medlemskap
2025
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Okej!
Har ingen erfarenhet av husbilar, men husvagnar i 25 år.
Hymercenter i Upplands Väsby ligger nära bostaden och skulle ju underlätta om det blir fråga om garanti eller liknande.
Har dessvärre "snöat in" på Adria eller Dethleffs.
Hur mäter sig Hymer mot dessa två märken?
Har ju hört talas om "Hymerkvalitet"
Både Adria och Dethleffs är i mina ögon två fina märken som dessutom har väldigt få reklamationer.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Tycker allt att Hymer håller bra kvalite genom tiderna med hänsn till priset. Kanske något trist vilket ju är en smaksak.

Köpa nyare husbil idag? Skulle välja Dethleffs Globebus I3 med rundsoffa bak. Under 6M, lagom höjd, galvad ram, mm. Svårslaget men sälsynt.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Har dessvärre "snöat in" på Adria eller Dethleffs.
Hur mäter sig Hymer mot dessa två märken?
Har ju hört talas om "Hymerkvalitet"
Både Adria och Dethleffs är i mina ögon två fina märken som dessutom har väldigt få reklamationer.

Dethleffs ingår i Hymer koncernen tillsammans med Bürstner, carado och Sunlight där Hymer är toppmärket. Bürstner och Dethleffs strax under ( Inom Dethleffs har du sen olika klasser Trend, Advantage, Magic Edition, Esprit). Carado och Sunlight deras instegsmärken.

Är själv nöjd med Dethleffs efter att ha haft Rimor, Weinsberg och 2 Dethleffs Advantage respektive Magic Edition.
Adria är jag sämre uppdaterad på.
 

Jens N

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Upplands-Väsby
HBK-Nr
23529
Medlemskap
2025
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Okej!

Hymer eller Dethleffs gör det samma om jag tolkar Er rätt.
Får kolla runt och se vilken som faller en i smaken.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Dethleffs ingår i Hymer koncernen tillsammans med Bürstner, carado och Sunlight där Hymer är toppmärket. Bürstner och Dethleffs strax under ( Inom Dethleffs har du sen olika klasser Trend, Advantage, Magic Edition, Esprit). Carado och Sunlight deras instegsmärken.

Är själv nöjd med Dethleffs efter att ha haft Rimor, Weinsberg och 2 Dethleffs Advantage respektive Magic Edition.
Adria är jag sämre uppdaterad på.

Niesmann+Bischoff ingår också i Hymer-gruppen
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.911
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

På vår Hymer står det att den klarar arktiskt klimat, vad nu det kan betyda.
 

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Okej!
Har ingen erfarenhet av husbilar, men husvagnar i 25 år.
Hymercenter i Upplands Väsby ligger nära bostaden och skulle ju underlätta om det blir fråga om garanti eller liknande.
Har dessvärre "snöat in" på Adria eller Dethleffs.
Hur mäter sig Hymer mot dessa två märken?
Har ju hört talas om "Hymerkvalitet"
Både Adria och Dethleffs är i mina ögon två fina märken som dessutom har väldigt få reklamationer.

Enligt min mening var Hymer toppkvalité tom årsmodell 2006. Vi har haft en 2008 och en 2010. Båda är returnerade pga mycket dålig monteringskvalité och en service som inte vill höra talas om alla fabrikationsfel.
 

tjörnborna

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
14360
Medlemskap
2024
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Vi har en Hymer 694 sl halv integrerad perfekt bil 150hk Fiat motor kamkedja kvalitet tveka inte.har haft den i 3 säsongen hnd/ tjörnborna
 

Jens N

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Upplands-Väsby
HBK-Nr
23529
Medlemskap
2025
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Dethleffs tycker jag är snygga på både in/ut-sida.
Dessutom har jag hört att det är väldigt få reklamationer på dom och Adria.
Vad åker ni idag?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Trodde endast 160hk och 180hk hade det och någon lite mindre motor från Ford.
Där ser man:)
 

poolsson

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2024
Sv: Hymer husbilar kvalitet?

Hej!
Har haft 2st Nordic 585,685 alkovbilar,1euramobil alkov,1knaus alkov.1pilote halvintregerad,1CI också halvintegerad samt 3 st hymer helintregerade årsmodell 2010,2013 och nu senast 2015 och det första som slog mig vid provkörning var vad tysta de var vid normalkörning ca 90-110km vanlig samtals ton vid dessa farter,det var det inte på de andra h-bilarna.Den första Hymern 698 med Truma värme utan elpatron fungerade ok,vid försälning ville nya ägaren ha Truma med elpatron inte så stor skillnad igentligen.Nästa Hymer 678 med Truma och elpatron och cp-plus displayen var ett lyft stod i Sälen i 10 dygn med 10 amp säkring och gjorde slut på 1 gasoltub 15 minus nattetid ibland.Den senaste en Hymer 704 premiumline med Alde värme värmeboster,värmeväxlare,isolerglas sidofönster,eljalusi frontfönster samt dubbelgolv med alla tankar där,det är en husbil där man kan utnytja hela utrymmet i H.bilen även när det är 14 grader minus. Har provat Lucia helgen2015i Tomteland Gesunda
Så nog tycker jag att Hymern är en kvalitetsbil utöver det vanliga
Med vänlig hälsning PO OLSSON
 
Toppen