• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsplatser Spiken Kållandsö

Persilja

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
29143
Medlemskap
2024
Vi hade den klassad som ställplats tills för nån dag sedan då den uppfyllde kriterierna för hur vi i Hbk Husbilsplatser definierar en ställplats.
Vi admins har haft en diskussion om det med Cre8iv för nån vecka sedan och efter att vi läst i denna tråd, speciellt det om att hamnkaptenen trycker in bilar mellan husbilarna, valde vi att klassa om den till parkering då den nu uppfyller våra kriterier för en parkering.



Klassificering för ställplats, det finns flera och vi har en definition i Hbk, men den som driver en plats kan kalla den vad den vill och det är även den som driver platsen som sätter priset. Och ja, det är många frågor.
Komplicerat att övernatta i en husbil, nja, min personliga uppfattning är att det visserligen var mindre reglerat för 15 år sedan men att det inte är speciellt svårt numera heller ur den aspekten. Dock tycker jag att det blivit svårare med tiden att få plats på de lite dyrare och populära platserna.
En undran då måste det ju va möjligt att parkera husbilar närmare varandra, så de inte går att klämma in personbilar emellan, blir ju iof. Inte så trevligt
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
En undran då måste det ju va möjligt att parkera husbilar närmare varandra, så de inte går att klämma in personbilar emellan, blir ju iof. Inte så trevligt
Det bestämmer ägaren till platsen och det har tyvärr inget med HBK:s klassificering att göra.

MVH
Hans
 
Toppen