• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilspass i Italien typ France passion

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Någon som vet om det finns något motsvarande France passion där man bor på vingårdar i Italien. Vi tänker åka runt i Italien hela september. Några andra tips om boende och ställplatser.Har hört att det är mest camping som gäller i Italien och inte så mycket ställplatser. Stämmer det.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag vet också att jag har läst om det så leta vidare. Dessutom kan jag välkomna er till min FBgrupp Vincampingar och ställplatser. Där är vi snart 500 medlemmar som hjälps åt att tipsa varandra om bra ställen att övernatta vid vingårdar mm.
Vincampingar och ställplatser
 

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Hej, det finns alla sorters övernattningsmöjligheter i Italien. Vingårdar, ställplatser (T.o.m. med gratis ström och vatten/tömning. September är dock en bra månad även på campingplatserna då högsäsomgen är över. Kolla in ACSI. För enstaka övernattningar är appen "park 4 night" väldigt bra. Det har vi använt oss en del av under vår resa.
Utanför Riva Del Garda, på vägen mot Rovereto, finns en vingård som är väldigt bra, kostar dock troligtvis lika mycket som en ACSI camping. Utanför Arezzo, vid en fantastiskt mysig by Lucignano, finns en gratis ställplats med el, vatten och tömning.
Både dessa finns i Park 4
 
Toppen