• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsmärken

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Det ska bli intressant och se utvecklingen på Kabes plåtismärke Affinity som tillverkas i Polen.
Om prisbilden blir samma i Polen som Sverige.
Man lägger kanske ut tillverkningen på fler modeller i Polen, för att få ett konkurrenskraftigt pris ute i Europa.
Nu när det säljs mindre bilar på grund av bonus malus här hemma.
Det var en polsk bekant som stolt berättade, att nu bygger vi Kabe husbilar i Polen.

Det är inte negativt för märket. Polacker är duktiga hantverkare.
Men tyvärr för svenska arbetstillfällen.

www.affinity-rv.eu

Krister.
 
Senast ändrad:

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Har köpt en ny Hymer, inte ett fel sålångt. Otroligt mycket teknik och elektronik så lite orolig för framtiden är jag nog. // Johan.
Vi var på väg att beställa en Hymer men så stötte vi på ett tyskt par med en ganska ny sådan uppe vid en ställplats i norra Uppland. De avrådde bestämt oss från att köpa en ny Hymer. De berättade att när gamle Herr Hymer lämnade över företaget till sönerna så blev fokus maximal vinst istället för kundfokus. Det har tydligen medfört bristande kvalitet och resulterat även i missnöjda kunder. De var ganska så missnöjda med hur deras klagomål om brister vid leverans har hanterats.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
när man läser om alla felen på husbilar hadär på forumet då kan man fundera på om det det verklligen är sant jag har tyvär sålt min KABE nu efter ti oår 6000 mil, hade jag varit bland dom som skriver om sina bilar så hade hade jag inte behällit bilen.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
när man läser om alla felen på husbilar hadär på forumet då kan man fundera på om det det verklligen är sant jag har tyvär sålt min KABE nu efter ti oår 6000 mil, hade jag varit bland dom som skriver om sina bilar så hade hade jag inte behällit bilen.
Bertil har du sålt KABE och köpt nytt..eller har du slutat med åkande? Hälsningar från Zubac
 
Toppen