• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsmärken

POHO

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Varberg
HBK-Nr
30738
Medlemskap
2022
Just köpt en Sun Living flexo slx 640 (2017). Är mycket nöjd hittils. Men hur bäddar man vid passagerarbänken. Hittar inget i instruktionböcker eler på nätet. Har provat med får inte till bord och dynor. En bild hade varit kanon. Hittade ingen bättre tråd än denna.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Just köpt en Sun Living flexo slx 640 (2017). Är mycket nöjd hittils. Men hur bäddar man vid passagerarbänken. Hittar inget i instruktionböcker eler på nätet. Har provat med får inte till bord och dynor. En bild hade varit kanon. Hittade ingen bättre tråd än denna.
Vet bara hur det funkar i en Burstner, men det kanske kan ge dig en ledtråd.

22C2C999-DBEA-43DF-91B4-88F272D736CF.jpegBB89E8FB-BECC-4529-91F0-EABF61BE8B0E.jpeg
 

Persilja

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
29143
Medlemskap
2024
Kabes expertis kan man ju undra över. Alla deras bilar som levereras ut från fabrik har problem. Vår Kabe var på verkstad för garantiåtgärder i 5 omgångar och 5 veckor under de två år vi hade bilen. Nu har vi beställt en Nordic Extreme på MB chassi. Får väl se hur det faller ut...
Har du belägg för ditt påstående ? Gäller inte vår har åkt med den i fyra säsonger utan problem
 

elkalle52

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
23083
Medlemskap
2024
Vi har haft 2 Nordic och 1 Kabe, Nordic är bättre ihopskruvade Kabe skramlar mer och mer skitfel. Nu har vi en Plåtis och där tror jag vi hamnat rätt.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.365
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Jag har en Hymer 56 bensinare från 1989. Snart 32 år gammal. Visst har jag bytt ut en del slitage delar och lite annat. Fullständig analog teknik i bildelen och bodelen. Relativt lätt att skruva med. Skramlar och bullrar. Förhoppningsvis har vi många äventyr kvar med gamla Herbet som bilen heter.

Kommer dagens husbilar att hålla lika länge eller längre det är ingen som vet.
Det får tiden utvisa. Hoppas att dom kommer att rulla länge.
Dagens husbilar är fullproppade med bekvämligheter och teknik i bildelen och bodelen.
Det är många prylar som behöver pysslas om.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag måste instämma har en 89 diesel 75hk man vet vad man har oftast eftersom felen visar sej tydligt och går oftast att laga.
bomiljön var oftast bättre på de äldre isoleringen också jämfört med en plåtis Jo det är ju inga vägbilar men har man inte bråttom och kanske ligger still länge så är det ju bra bobilar. Sen hittar man en sån bil i bra skick kan man åka otroligt billigt ingen skatt billig försäkring man måste inte sälja pga värdeminskningen, man måste inte köra med den för att man får dåligt samvete för att den bara står man kan meka och måla och tapetsera hur mycket man vill.
Vi kommer se sönderrostade plåtisar som har fel som är för dyra att laga om bara några år.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
när det gäller plåtis så har kabe en plåtis bygd på mersedes som är vinter isolerad till max bilen är mersedes sprinter.
 

Bengt & Pia

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
9631
Medlemskap
2024
när det gäller plåtis så har kabe en plåtis bygd på mersedes som är vinter isolerad till max bilen är mersedes sprinter.

Har en Kabe van köpt 18 juni. Mercedes delen funkar bra men på Kabe delen är det lång lista med fel betydligt längre än vår tidigare italienska bil.
Hittills har bilen varit hos återförsäljare och Kabe i sammanlagt 7 veckor.:mad: Som det nu känns blir det både första och sista Kabe
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Har köpt en ny Hymer, inte ett fel sålångt. Otroligt mycket teknik och elektronik så lite orolig för framtiden är jag nog. // Johan.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
en fråga varför ligger kabe i topp år eft ter år om den är så dålig som vissa så kallade experter vill göra gällande
träd fram och svara endast experterna behöver svara resten kan ta del av svaret.
 
Toppen