• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilskörning för damer

F

F.d. 55695

Guest
Sv: Husbilskörning för damer

Jag undrar om T. Rantzow, valberedeningen, har samma urvalskriterier när det är dags att tillsätta medlemmar i styrelsen? Är det bäst att gubbarna sköter styrelsen också? Blir lite trött av att läsa upprepade nedsättande kommentarer kring kvinnors förmåga att köra bil oavsett om det ska tolkas som humor eller inte. Fick lära mig när jag var liten att det är roligt först när ALLA skrattar.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Husbilskörning för damer

Min fru är den bästa tänkbara bilföraren, kör ca 5000 mil per år och är den som till 90% kör pbilen när vi är ute med den. MEN, efter en indragning av körkortet pga fortkörning har hon alltså inte formellt rätten att köra hbilen.

Självklart vore det bra om hon fick, kunde och ville köra hbilen den lika mycket som jag själv gör.

En fråga angående kursen mot denna bakgrund: sker körningen endast på allmän väg? Om den även sker på andra, större och öppnare plats - t ex flygplats el dyl - så kunde det vara intressant att ändå deltaga (med tanke på nödfallssituationer). Det kunde evtl även locka andra som drar sig för att köra ut direkt på allmän väg.

Jag tycker att det är litet fånigt att raljera så som sker i tråden om sakfrågan, likaså att irriterade kvinnor måste benämna karlarna som gubbarna, gubbsen o dyl. Lika fånigt som om vi karlar skulle benämna kvinnorna som gummorna, tanterna, kärringarna o dyl.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Min fru är den bästa tänkbara bilföraren, kör ca 5000 mil per år och är den som till 90% kör pbilen när vi är ute med den. MEN, efter en indragning av körkortet pga fortkörning har hon alltså inte formellt rätten att köra hbilen.

Självklart vore det bra om hon fick, kunde och ville köra hbilen den lika mycket som jag själv gör.

En fråga angående kursen mot denna bakgrund: sker körningen endast på allmän väg? Om den även sker på andra, större och öppnare plats - t ex flygplats el dyl - så kunde det vara intressant att ändå deltaga (med tanke på nödfallssituationer). Det kunde evtl även locka andra som drar sig för att köra ut direkt på allmän väg.

Jag tycker att det är litet fånigt att raljera så som sker i tråden om sakfrågan, likaså att irriterade kvinnor måste benämna karlarna som gubbarna, gubbsen o dyl. Lika fånigt som om vi karlar skulle benämna kvinnorna som gummorna, tanterna, kärringarna o dyl.

Om jag förstått rätt sker en stor del utanför allmän väg, men kolla med Breviks camping eftersom dom är anordnare av hela paketet.
 
Toppen