• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilshandlare

F

F.d. 17999

Guest
Sv: Husbilshandlare

Köpte en Dethleffs A 5830 -97 6000 mil av Husvagnsexpo i Bromölla i Februari -09.
Dessförinnan en husvagn-89 Hobby.
Husvagnen.Läckage vid fönster(ny omtätning av alla fönster på garantin (6 mån.) inget tjafs om detta.
Husbilen har jag inte hittat några fel på trots grundlig testning och många mils körning.Även här 6 månaders garanti på motor,växellåda och bodel.
MVH/trägnavaren.
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Husbilshandlare

Har köpt husbil både hos PR Husbilar, Forsbergs och Vinslöv och är nöjd med alla ställena. Att sedan någon av bilarna visade sig inte passa oss var ju inte försäljarens fel, vi skulle ha tänkt efter ordentligt före men som någon annan skrev, entusiasmen drar iväg med en.

Codat i Fritsla hade sålt den bil som vi avtalat tid att vi skulle komma o titta på men vad, det var ju bara knappt 100 mil tur och retur resa för oss så det tyckte man inte spelade någon roll. Kör nog inte dit igen.

För övrigt tror jag att du kan finna både helnöjda och urförbannade kunder hos alla handlare.

Skipper
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Husbilshandlare

Vi har köpt husbilar två gånger av Bengt i Örkelljunga,har blivit profsigt och trevligt bemötta båda gångerna.Det har inte varit nya bilar vi köpt,men den lilla reklammation som påtalats, har blivit utförd,så vi har inga klagomål.

Ingrid o Stig
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare

Vi har precis köpt husbil hos Bengt i Örkelljunga och det är vår första husbil och hittils blivit bra bemötta tänkte prova detta med husbil efter husvagnsåkande innan, ser fram emot detta.:spinny:
 
T

Tomas Schultz

Guest
Sv: Husbilshandlare

Handla inte av Nilssons bil i Pukavik. Vi köpye en av honom han talade inte om att det var en importbil, han lämnar ingen garanti, ingen service alls. Får man problem med bilen så är han inte hjälpsam alls. PASSA ER FÖR DEN GUBBEN............
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare

Har köpt bil av Tommy på Ekonomibilar i Ystad. Aldrig något tjaffs. När inte en av gardinerna funkade åtgärdades det av en firma i Stockholm och räkningen skickades till Tommy. När jag ville sälja bilen så småningom hjälpte han till med det också!
Tommy rekommenderas!
Elisabeth
 

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare

Varför åka så långt, för att köpa husbil, eftersom det kan vara tryggare att handla
närmare ,ifall något som skall åtgärdas efter köpet.
Kolla med Eije på Josefssons Husbilar i Landvetter ( han är känd för att fixa ev. problem efter köpet)
jorma
 
E

ernst2169

Guest
Sv: Husbilshandlare

Handla inte av Nilssons bil i Pukavik. Vi köpye en av honom han talade inte om att det var en importbil, han lämnar ingen garanti, ingen service alls. Får man problem med bilen så är han inte hjälpsam alls. PASSA ER FÖR DEN GUBBEN............
Detsamma gäller för Lasse Aronsson på Stenungssunds Bil och Fritid. En mycket arrogant "herreman" som inte borde tillåtas handla med husbilar.
 
F

F.d. 5169

Guest
Sv: Husbilshandlare

Har tänkt att ta en runda ner i Skåne och titta på husbil i början av nästa vecka. Är det någon som har erfarenhater av handlarna i Norra Skåne: Bengt i Örkelljunga,Husvagnsreserven, Husvagnsexpo i Bromölla eller Husbilar i Pukavik. Är intressant med både bra och dåliga erfarenheter. Vi tänkte också ta ett par dagar på Österlen så är det någon som känner till någon bra handlare i Östra Skåne är jag också tacksam.
Hälsningar Jan
:spinny:
Har ni tid, och inte förfars över avstånd så föreslår jag att ni åker till Husbilslandet, där blir man bra bemött både före och efter ett köp, samt även om man bara är där för att titta och bli informerad. Naturligtvis får man räkna med att dom till och från har en del att stå i, men det brukar ordna sig.
Leif
 
F

F.d. 57404

Guest
Sv: Husbilshandlare

Har tänkt att ta en runda ner i Skåne och titta på husbil i början av nästa vecka. Är det någon som har erfarenhater av handlarna i Norra Skåne: Bengt i Örkelljunga,Husvagnsreserven, Husvagnsexpo i Bromölla eller Husbilar i Pukavik. Är intressant med både bra och dåliga erfarenheter. Vi tänkte också ta ett par dagar på Österlen så är det någon som känner till någon bra handlare i Östra Skåne är jag också tacksam.
Hälsningar Jan
:spinny:
Pukavik har egen verkstad med Garanti på både Adria och Bürstner Den som skriver att ingen verkstad finns verkar dåligt underrättad :)
 

Mats C

HBK Medlem
Inlägg
268
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare

Vi har samma erfarenhet som Micke C av Vinslövs Fritidscenter. Även vi köpte en fuktskadad bil där. Mycket svårt att få felen åtgärdade, TROTS PROTOKOLL FRÅN FABRIKEN. Efter många om och men gjordes en reparation som dessutom var undermålig, bedrövlig rent ut sagt, och fick göras om. Först efter anmälan till ARN fick vi allt ersatt. Skall man handla där krävs efter vad vi erfarit att man har koll på juridiken och väldigt gott om tid åt pappersarbete.
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Husbilshandlare

Hej !
har själv köpt vår Knaus ho Bngt i Örkelljunga, vi är mycket nöjda med det köpet.
De har tagit hand om de få reklamationer som fanns med bravur.
Jag kan rekommendera dem med största nöje.
Hälsningar
Norratorp.

Vi har köpt 3 husbilar av Bengt aldrig haft problem med service eller något annat,alltid varit trevliga.


Berra
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: Husbilshandlare

Har köpt 2 Husbilar hos Bengt i Örkelljunga.
De är bra fram till verkstadsbiten.

Har behövt använda deras verkstadsresurser några gånger, men där är det en trång sektor.

Så innan köp, efterhör hur du kommer att bli behandlad vid sevice, g rep osv.
Gäller övriga handlare med!
Stephan
 
F

F.d. 25842

Guest
Sv: Husbilshandlare

Ekonomibilar i Ystad ger jag inte en spänn för, oseriösa och förbannat jäkla ruttna husbils säljare. Köpte en bil där, hål i taket täckt med ett klistermärke ( märket var inte där på fotot som låg på nätet) fukt i bakväggen, som enligt de som gjorde fukttestet när vi bytte in vår måste vart innan vi köpte den och då sade ändå dom på ekonomibilar att de fukttestat bilen. När vi skulle köpa ny och vi påpekade om hålet i taket så gav dom oss ett skambud på inbytespriset. Den husbilen va våran första husbil, vi var nya på livet med husbil och visste väl inte riktigt vad man skulle kolla. Hade säljarna varit det minsta jäkla seriösa så hade vi inte behövt köpa denna bil ( vilken trots allt gav oss många fina turer).
Vi åkte till Bengt i Örkelljunga och fick 60000:- mer än vad idioterna i Ystad erbjöd oss och fick en service som hette duga, en Rapido blev det. DIT kommer jag alltid åka när det vankas husbilsköp. Ekonomibilar är ett jäkla lurendrejeri företag.
Tack för ordet.
 

none1

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Olofström
HBK-Nr
7018
Medlemskap
2021
Sv: Husbilshandlare

hej läs min insändare om hur du blir behandlad av husbilsreserven så köper du inte där, där gäller fett fläsk och stora ord fastnar inte i halsen.
 
Toppen