• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilshandlare

Carina och Jan

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024
Har tänkt att ta en runda ner i Skåne och titta på husbil i början av nästa vecka. Är det någon som har erfarenhater av handlarna i Norra Skåne: Bengt i Örkelljunga,Husvagnsreserven, Husvagnsexpo i Bromölla eller Husbilar i Pukavik. Är intressant med både bra och dåliga erfarenheter. Vi tänkte också ta ett par dagar på Österlen så är det någon som känner till någon bra handlare i Östra Skåne är jag också tacksam.
Hälsningar Jan
:spinny:
 

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Inlägg
320
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare

Du måste också kolla på Vinslövs Fritidscenter där vi handlat flera ggr och är super nöjda. Bättre service än där får man leta efter.
Mvh Ingmarie
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Husbilshandlare

Bengt i Örkelljunga är bra, Hymercenter i Ä-holm, Nilssons bil i Pukavik (Blekinge) vet jag inget om men han har fina bilar, ekonomi bilar i Ystad säjer att han har de billigast bilarna...har varit där och kikat verkar ok, men han är nog inte billigast alltid han har även andra bilar och lite annat, värt ett besök tycker jag. Tyvärr gick Provia i "konkan" annars var de ok.
Lycka till!

Mvh
Pilot
 
F

F.d. 25158

Guest
Sv: Husbilshandlare

Pukavik de importerar mest begagnade och en del nya från Tyskland liksom 3-4 stora till i Sverige. Så därför bör de vara betydligt billigare och det är de oftast också. Kan skilja 150.000-200000:- på en vanlig ny husbil i prisläget 800-900.000 i Sverige.
Finns även andra som hämtar bilar i Tyskland I Stenungssund, Kil, Jönköping. Går att lämna önskemål vad man vill ha för typ av bäädar och modell och årsmodell så kan de ta hem det.
Hälsningar
Rolf
 

Gurli

FD HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
230
Medlemskap
2023
Sv: Husbilshandlare

Vi talade om för Tommy ,Ekonomibilar i Ystad vad vi ville ha och det fixade han. Hymerhandlarna var inte så hjälpsamma!
Det vi behövt hjälp med efteråt har Tommy ordnat utan diskussion, så vi är nöjda.
Hälsningar Solveig
 
E

ernst2169

Guest
Sv: Husbilshandlare

Pukavik de importerar mest begagnade och en del nya från Tyskland liksom 3-4 stora till i Sverige. Så därför bör de vara betydligt billigare och det är de oftast också. Kan skilja 150.000-200000:- på en vanlig ny husbil i prisläget 800-900.000 i Sverige.
Finns även andra som hämtar bilar i Tyskland I Stenungssund, Kil, Jönköping. Går att lämna önskemål vad man vill ha för typ av bäädar och modell och årsmodell så kan de ta hem det.
Hälsningar
Rolf

Vi vet inget om Kil eller Jönköping men vad ni än gör så handla INTE i Stenungssund, han vet inget alls om husbilar och det där med eftermarknad och service .........vad är det för något!?!? Garantiskruvandet gör han själv och det har för oss haft som följd att vi har fått fixa saker och ting själva för hans fuskande har inte hållit mer än "runt hörnet".
Skomakare bliv vid din läst heter det ju och ang. Stenungssundshandlaren så kan man utan överdrift säga "bilskojare bliv vid ditt bilskojeri".
 
F

F.d. 25112

Guest
Sv: Husbilshandlare

Carina och Jan;

Köpte i juni av Bengt i Örkelljunga. Vi är nöjda. Husvagnsexpo i Bromölla har 90% husvagnar, Nilssons i pukavik ingen service/verkstad, bara säljkontor. Det ska finnas något i Svedala också... Lycka till.... Janne o Lotta
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Husbilshandlare

Vi har handlat många husvagnar och 2 husbilar av Vinslövs fritidscenter är faktiskt helnöjda med dem. Mycket bra service aldrig någon diskution. Hälsa gärna från oss och tala om att ni är medlemmar i HBK
 
F

F.d. 53053

Guest
Sv: Husbilshandlare

Har tänkt att ta en runda ner i Skåne och titta på husbil i början av nästa vecka. Är det någon som har erfarenhater av handlarna i Norra Skåne: Bengt i Örkelljunga,Husvagnsreserven, Husvagnsexpo i Bromölla eller Husbilar i Pukavik. Är intressant med både bra och dåliga erfarenheter. Vi tänkte också ta ett par dagar på Österlen så är det någon som känner till någon bra handlare i Östra Skåne är jag också tacksam.
Hälsningar Jan
:spinny:
Prova med CBI i svedala t ex
 

roenn

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Lund
HBK-Nr
3163
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare

Carina och Jan
varför Skåne?Har ni dålig erfarenhet från er "närbo" Forsberg?Dom har ju gott rykte och stort urval.
Vi köpte ny husbil på husvagnsexpo i Bromölla. Gratis fukttest ingick vid köpet, men efter första året så gällde det inte längre utan då skulle vi betala för det.Tycker det är dålig stil att ändra på åtagande som man har betalat för. Köpte nästa bil på Provia i Helsingborg och det var ur askan i elden.
 

Carina och Jan

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare

Angående Forsbergs
Har varit där men än så länge inte hittat något som passat oss. Dessutom är det en liten semesterresa ner till Skåne som vi tänkte kombinera med att titta efter ny husbil. Så vi har absolut inget emot Forsbergs.
Jan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 54858

Guest
Sv: Husbilshandlare

vi har köpt vår husbil hos Tomelilla Husvagnar och vi är nöjda med vår Sharky M10.Peter är tillmötesgående och servisinriktad sälger även Fendt husbil.
 

Leammi

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare

Har tänkt att ta en runda ner i Skåne och titta på husbil i början av nästa vecka. Är det någon som har erfarenhater av handlarna i Norra Skåne: Bengt i Örkelljunga,Husvagnsreserven, Husvagnsexpo i Bromölla eller Husbilar i Pukavik. Är intressant med både bra och dåliga erfarenheter. Vi tänkte också ta ett par dagar på Österlen så är det någon som känner till någon bra handlare i Östra Skåne är jag också tacksam.
Hälsningar Jan
:spinny:
Hej, hörde att Bengt i Örkeljunga blivit fälld i Allmänna Reklamationsnämnden för att ej ha utfört en reklamation från en köpare på ett tillfredställande sätt. Personligen så har jag ej blivit bra bemött av deras personal.
 

Micke C

FD HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
4290
Medlemskap
2021
Sv: Husbilshandlare

Köpte förra året beg. husbil på Vinslövs Fritidcenter, det visade sig ganska omg. att den hade grava fuktskador. Ägare och säljare var väl medvetna om denna fuktskada som de under våren försökt att reparera, undanhöll all information när vi frågade om bilen. Det gick så långt att vi själva fick ta hjälp av mögel/fuktexperter för att visa hur skadad bilen var och med "hot" om att ta hjälp av advokat så fick vi till sist köpet att gå tillbaks.
Större delen av förra sommaren och hösten blev tollförstörd pga att Vinslövs Fritidscenter försökte mörka fuktskadorna och inte tog sitt ansvar.
Sätter aldrig min fot innanför dörrarna på den firman igen.
Har nu köpt husbil igen på en av de större firmorna och hoppas på ett problem- och fuktfritt ägande.

MC
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Husbilshandlare

Är vi kanske lite för godtrogna när vi köper beg husbil. Vi kanske skall vara lite tuffare med fuktkontrollen när vi väl har bestämt oss för ett objekt. Man blir till sig trasorna när man har hittat ett objekt som man fallit för. Gick själv på en propp när jag köpte begangnat privat. Sedan har det blivit nytt. Mvh. Olle.
 
F

F.d. 6615

Guest
Sv: Husbilshandlare

Har tänkt att ta en runda ner i Skåne och titta på husbil i början av nästa vecka. Är det någon som har erfarenhater av handlarna i Norra Skåne: Bengt i Örkelljunga,Husvagnsreserven, Husvagnsexpo i Bromölla eller Husbilar i Pukavik. Är intressant med både bra och dåliga erfarenheter. Vi tänkte också ta ett par dagar på Österlen så är det någon som känner till någon bra handlare i Östra Skåne är jag också tacksam.
Hälsningar Jan
:spinny:
Hej !
har själv köpt vår Knaus ho Bngt i Örkelljunga, vi är mycket nöjda med det köpet.
De har tagit hand om de få reklamationer som fanns med bravur.
Jag kan rekommendera dem med största nöje.
Hälsningar
Norratorp.
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Husbilshandlare

Vi köpte våran husbil hos Codat husbil i Fritsla Inget att rekomedera .... dålig kompetens va det gäller det mesta. Skulle ha markis och safari tält till den beställer en 4m markis men får en som är 3.5 meter. Både ringer codat och mailar bilder tilll dem .. inget svar.. Typiskt den firman .. sen va det tv antennen betala 3000 kr för att få den monterat en antenn för 300 kr och en antenn förstärkare som inte är ansluten till 12v nätet utan det va bara en sladd som hängde med undrar va timpengen är på ? .. mycket dåligt av dem. såja nu har jag skrivit av mig lite om Codat men det finns mer ... men jag hoppas du finner en bra husbil i skåne /blekinge
 
Toppen