• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsfilmer på nätet

Det finns dessutom möjlighet till att få betalt för sina filmer. Ju fler som prenumererar och tittar på din kanal ju mer pengar tjänar man. Det är därför som dom hela tiden tjatar om att du ska prenumerera på deras kanal och att det är gratis.
Det finns massor av information på nätet om hur man gör och vad som krävs.
För övrigt är jag inte så förtjust i amatörfilmer som i regel är alldeles för långa.

En annan sak, missupfattning kanske, inget på Youtube är gratis.
Man betalar genom reklam, antingen i kontanter för att slippa eller med sin tid för att titta på reklamen.

Äntligen...tack!

If hjälper lite, husbilsklubben hjälper mycket.

Senast ändrad:
En annan sak, missupfattning kanske, inget på Youtube är gratis.
Man betalar genom reklam, antingen i kontanter för att slippa eller med sin tid för att titta på reklamen.
Jo nog anser jag att det är gratis även om man får reklamen. Så länge jag inte tar pengar ur min egen ficka så är det gratis för mig.
Nu slipper jag reklamen eftersom jag väljer att betala istället. Reklam är inget jag orkar med helt enkelt.

Det finns dessutom möjlighet till att få betalt för sina filmer. Ju fler som prenumererar och tittar på din kanal ju mer pengar tjänar man. Det är därför som dom hela tiden tjatar om att du ska prenumerera på deras kanal och att det är gratis.
Det finns massor av information på nätet om hur man gör och vad som krävs.
För övrigt är jag inte så förtjust i amatörfilmer som i regel är alldeles för långa.
Hej Eva

Själv tycker jag inte att det är ett dugg konstigt att man försöker få en liten slant för det jobb man lägger ner. Varför skulle jag missunna dom det när jag när jag tittar för att få underhållning en stund, eller tips kanske.
Nu skulle jag säga att det kostar bra mycket mer än vad som skrapas ihop i de allra flesta fall.
En hobby för sin egen skull som flera kan ha glädje av.

Hej Eva

Själv tycker jag inte att det är ett dugg konstigt att man försöker få en liten slant för det jobb man lägger ner. Varför skulle jag missunna dom det när jag när jag tittar för att få underhållning en stund, eller tips kanske.
Nu skulle jag säga att det kostar bra mycket mer än vad som skrapas ihop i de allra flesta fall.
En hobby för sin egen skull som flera kan ha glädje av.
Hej Carola

Är inte ett enda dugg konstigt att man vill tjäna en slant när man kan. En del lägger troligen ner en hel del tid på sina filmer. Men jag tycker att man ska vara ärlig och informera sina prenumeranter om det, liksom att man ska skriva när det gäller reklam att det är ett betalt samarbete. Dessutom blir det nog inte så mycket över eftersom det ska betalas skatt på inkomsten.
Att förena nytta med nöje och kunna glädja andra med det är ju inte fel.

Jag har inga som helst problem med att man tjänar pengar på filmerna. Om man inte tjänade på filmerna skulle det inte bli så många filmer.
Om filmskaparna i början av filmen presenterar sig tycker ja är trevligt. Många skapar också bra filmer men varför förstöra stora delar av filmen genom att stup i ett visa en närbild på filmaren när hen berättar om vad hen ser. Jag vill ju gärna se bild på det som filmaren berättar om och inte en bild på filmaren.
Jag hoppas att filmskaparna fortsätter att skapa filmer men tänker på att filma det dom berättar om i stället för närbild av sig själva.

Jag har inga som helst problem med att man tjänar pengar på filmerna. Om man inte tjänade på filmerna skulle det inte bli så många filmer.
Om filmskaparna i början av filmen presenterar sig tycker ja är trevligt. Många skapar också bra filmer men varför förstöra stora delar av filmen genom att stup i ett visa en närbild på filmaren när hen berättar om vad hen ser. Jag vill ju gärna se bild på det som filmaren berättar om och inte en bild på filmaren.
Jag hoppas att filmskaparna fortsätter att skapa filmer men tänker på att filma det dom berättar om i stället för närbild av sig själva.
Håller helt med det är bättre att dom filmar det dom ser istället för att berätta om det, sen tycker jag att det är många som gör lite för långa filmer.

Går det inte att kommentera vad man tycker är fel vid resp film, i st f här?

Tror det handlar mycket om att filmmakarna söker och behöver bekräftelse, för att boosta sitt ego..
Precis som många trådar på HBK, med oändligt långa ältande inlägg. Förvånad över att denna tråden och många andra, ö h t skapats!
Alla har ett val. Man behöver inte titta på dessa filmer eller läsa dessa trådar och inlägg.
Mitt val är t ex att inte läsa denna tråden mer.

Tillbaka
Toppen