• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäkring

I

Iveco 35

Guest
Hej där ute fick nytt försäkringsbesked från Folksam med diverse höjningar tröttnar på dessa kollade med Dina för samma försäkring helförsäkring för min plåtis hos Folksam med alla rabatter 5895kr samma hos Dina 4462kr kanske dags att sätta Folksam mot väggen jag kommer i alla fall att byta.
Med vänlig hälsning. HBK 1172 Olle.
 
F

F.d. 55989

Guest
Vi har LF men ingen aning om de är billigast.
Brukar inte kolla efter billigaste varje år utan låter det löpa på
 
F

F.d. 52548

Guest
Vi har haft Folksam sen vi jobba kommunalt. Då var det i princip en kollektiv anslutning
.Ihop med en ny husbil testade vi marknaden.Vi gick med i Caravan Club. IF har ett bolag där som skrivit avtal med CC. Vi bytte allt. Husbil-Personbil-Båt Hus o Hem.
Deras pris var för oss oslagbart.Vi har ett tankkort på SÅIFA där rabatten generellt ger 30_35 kronor per tank.På personbilen. Husbilen kommer in i spelet till nu i april.Vi köpte den i october så det blev bara en Tysklandstripp.
Vi tjänar nästan 7000 per år på alla försäkringar, Ock har 90 dagars reseförsäkring. Oavsett husbil_Flyg eller nåt annat. Dessutom lite rabatter på färjor_camping.Dom har ju egna campingplatser.
Vi testar detta nu ett år.
Jag vet att HBK har 185 dagar reseförsäkring.Men då måste man ta husbilen ock dessutom inte kan ställa av den vid 6 månader i t.ex. Spanien.
Tankkortet gäller Preem_Såifa ock Micro. Dessutom en kedja i Norge har jag bara hört. Priset på Diesel sätts varje måndag.
Det är aldrig fel att byta bolag. Eller åtminstone kolla marknaden.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Ni som har husbilen avställd halva året bör räkna på vinsten i Caravan försäkringen, dyr avställnings försäkring, men ni kan bo i den avställd.

Visst är avställningsförs dyrare hos CC än tex LF, men det som är intressant är vad blir årspremien blir och vad omfattar helförsäkringen med samma självrisk...då blir CC:s försäkring oslagbar! ...undrar varför inte HBK försöker få ett hängavtal tillsammans med Cc?

//Tommy
 
J

Jarn

Guest
Har haft mina husbilar försäkrade i Länsförsäkringar i mer än 20 år då de oftast varit billigast för mig och jag även har villan där.
Fick förra året för första gången en skada på kylskåpet och trodde att det skulle gå på försäkringen. Men det visade sig att inte mycket av utrustningen i bodelen omfattas av LFs försäkring.
Så nu är det CC för mig. Inte lönsamt med en billig försäkring om den inte gäller.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
dom jämförelser som ni gör här helt meningslöst lägg upp försäkringsbesked med bild så kan man jämföra
dom jämförelser som ni gör här helt meningslöst lägg upp försäkringsbesked med bild så kan man jämföra

Varför då? Jag talar enbart om det jag själv jämfört och som gäller mina förutsättningar, i en försäkring är det många olika parametrar som styr tex vad du bor, om du bor i villa osv. Och självrisker jag väljer!

//Tommy
 
E

Ericsson c52

Guest
ja just därför är det så att man inte kan jämföra enbart med text ,man måste jämföra äpplena med apelsinerna ,med verkliga dokument. har gjort detta på facebok en gång och det blev samma skit som här .nä upp till bevis med bild
 
E

Ericsson c52

Guest
bara för att säga vad jag betalar för min avställningsförsäkring 65kr per månad hos lf.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Att jämföra försäkringar är inte lätt. Olika personer / familjer har olika förutsättningar. Jag brukar ta in minst tre offerter på papper och lägga framför mig på skrivbordet för att kunna göra en ordentlig jämförelse.

Det gillas inte av de flesta bolag. Bolagen vill att man skall spela in en ljudfil för att få alla handlingar på papper med snigelposten. Det är lurigt även med 14 dagars ångerrätt.

När det gäller HB så var vitt tidigare bolag ej villigt att försäkra min nya bil eftersom den väger 5 ton. Så jag var tvungen att byta bolag. Vilket jag tyckte var märkligt.

Jag är noga med att läsa villkoren och inte enbart se till den lägsta premien.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Gösta, muntliga överenskommelser med säljare per telefon är inte juridiskt bindande sedan 1/1 i år.

Regler för telefonförsäljning | För företagare | Konsumentverket

Regler för telefonförsäljning
För företag
När det gäller telefonförsäljning ska du följa lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Reglerna innebär bland annat att konsumenten skriftligen måste acceptera ditt anbud för att avtalet ska vara giltigt. Det är också viktigt att du tydligt och begripligt informerar konsumenten om vad erbjudandet innebär och vilka villkor som gäller.
 
Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest
Vad jag ville med mitt inlägg var att visa att inte Folksam längre är det bolag som kanske ligger i framkant för oss husbilister HBK kanske skall utreda med fler bolag för att kanske få till bättre försäkringar för oss.Vänligen Olle.
 
Toppen