Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Troligen efter era svar så kanske mindre husbilar inte har denna funktion.
Själv har jag inga problem med tömma toa kassett/vagnen 2-3 e dag, men har en vän som har väldig ont av detta och kollar på en husbil med fast latrin tank så att han kan tömma allt med en kran typ hos nån camping eller reningsverk. Men är inte lätt att hitta bilar med denna funktion om man inte vill lägga 2-3 miljoner på en hyfsat ny 10-13 m bil.
Det var veldig vanlig på italienske biler under 3500 kg før rundt år 2000 - relativt liten tank under bilen tilpasset til den tids tømmeplasser i Italia. Den tid var det normale enten å ha tanktoa eller portapotti for biler bygget for det italienske innelands marked.
Är det bara din modell eller har de fortsatt att tillverka dessa så ?Jag har en sådan bil, 70 liter toatank med löstagbar kassett om det blir kris, men den är från -96
Fantastiskt skönt att slippa tömma på 1-2 veckor, vi har faktiskt aldrig behövt pröva hur länge den räcker.![]()
Nya burstner elegance har ny toalett med fast tank samt att du kan tömma gråvatten via toa tanken så den blir (renspolad) bilen 8.93 mÄr det bara din modell eller har de fortsatt att tillverka dessa så ?
Är det bara din modell eller har de fortsatt att tillverka dessa så ?
Jo, om man inte är priskänslig, och har ett stort gasolföråd.Ett alternativ kan kanske vara en förbrännings toa?
Tyvärr inte, jag har inte sett några små bilar (under 8-9m) som levereras original med fast tank. Vår är bara 6,65m!![]()
Inte ovanligt är att det i så fall är en tank plus en kassett där man pumpar över från kassett till tank.
Har för mig att bl.a. Carthago har en så'n lösning. Fast jag tror det är på deras bilar med 5.5 tons totalvikt.
MVH
Hans