• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilar på Youtube

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Apparaten som sitter på utsidan av bilen vad är det? Två stora kondensatorer och något som ständigt roterar.

Skön kille ;)
Vad jag kunde förstå av apparaten på utsidan så är den till för att koppla in en redundans till bodelsbatteriet en mulen dag när solpanelerna inte genererar tillräckligt. Han kopplar då in bilbatteriet för att fylla på kondensatorerna som ger ström i ett par timmar. Jag kan ha fattat det fel, men det är så jag tolkade det hela.

Otroligt kul idé med uppvärmningen av varmavattnet, och att han kunde göra om duschen till en ångbastu.

En annan sak som jag tyckte var kul är när han demonsterar sin dammsugare.... Jättefin centraldammsugare som verkar fungera hur bra som helst, men det är så otroligt stökigt i vagnen, att man undrar hur ofta han använder den;)

//Jocke
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
”Apparaten som sitter på utsidan av bilen vad är det? Två stora kondensatorer och något som ständigt roterar.”


Googla på ”Adamsmotor” så ser du. Gratis energi brukar normalt sorteras in under kategorin ”tokstollar”, men var ochven blir salig på sin tro.

I detta forum är det ju långt ifrån det mest otroliga påståendet
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Ja vad säger man... Kanske är detta den ultimata tillbehöret till vårt husbilsliv ;)
Visa bilaga 177849

Bra att ha vid köer. Elcyklar?? Bara för amatörer ;)

//Jocke
Där kom den!
Jag visste väl att någon tokstolle skulle nappa på det där med helikopter.
Nästa steg är väl att kroka på husbilen och lyfta med hela härligheten?
 
Toppen