• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur rengör ni toaletten?

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Tjenixen. Vi har inte haft husbil så länge och har märkt att man efter att man gjort nr2 måste ner med handen och rengöra efter sig med papper (motsvarande som man gör med Toaborste hemma)

Finns det något bättre sätt? Toaborste funkar väl knappast så bra i husbil.

Har ni något bra lifehack eller är de ner med näven och torka som gäller :mh:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
om nr2 glider lätt ner i tanken, kallas det då för ränneskit :twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
Njae, det där är skitsnack! Det du beskriver tenderar väl snarare att likna sprutlackering, med förhöjt rengöringskrav som följd. Jag tror man måste underbygga produkten redan dagen innan, så den får rätt konsistens. En lagom blandning av fibrer, humle och malt, tillsammans med ett gott humör, brukar fungera väl. Ha en fortsatt trevlig Påsk!
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Vi har en Dometic med keramisk tratt. När man lärt sig "sitta fint" är det bara att spola. Annars ett par varv med såpaburken och sen vifta runt med en diskborste, samtidigt med spolning. Allt rent! Sketenkelt!
Vi har så klart SOG o inga kemikalier mer än såpa.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Vi har en Dometic med keramisk tratt. När man lärt sig "sitta fint" är det bara att spola. Annars ett par varv med såpaburken och sen vifta runt med en diskborste, samtidigt med spolning. Allt rent! Sketenkelt!
Vi har så klart SOG o inga kemikalier mer än såpa.
Går den keramiska tratten att ta bort? Sluter den tätt så att inte vatten ligger mellan orginalskål och keramiska tratten?
 
Toppen