• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur norrländsk är du?

Sv: Hur norrländsk är du?

Ha ha ha!
Fick 72% trots att jag bor någon annanstans.
Får köpa ram till diplomet!
:yes:

Påminner mej om det norrlänska ordspråket jag hörde i Radio Vinyl häromdagen: Bättre med renkött i frysen än hjort i brallan..

Jag fick 36% trots att jag har föräldrar från Jämtland och Medelpad!!

HBK 145 Inger:twitcy:

hmmm,är visst skåning ut i fingerspetsarna....fick 14% men det var ju bättre än Magnus Uggla´s 13% :D

//Agneta som är hemma med sjukt barn, hoppas på tillfriskning till helgen då vi som alla andra hade tänkt oss Elmia

44% ... inte dåligt för att vara "blandras": Farsan född i Karelen - morsan i mellersta Finland - jag i Sunne! Bor i Närke, men vill gärna "husbila" norrut!

.................vill gärna "husbila" norrut!

Båtguiden Torbjörn Eriksson i Tjulträsk uppe i Ammarnäs kommenterade en gång mitt intresse för fjällvärlden med "he jer fell ve du som för lax'n, he dra norrut!"

Så du är inte ensam om 'draget' norrut Pirkko, Vägverkets rastplatser på många ställen i norra Sverige är mycket välbefolkade av campingfordon av alla möjliga sorter och nationaliteter under sommarnätterna.
:yes: :)

14%, huga, men är ju Göteborgare!
Jag är förvisso ingen norrlänning men jag vistas mer än gärna där.
Längtar redan tillbaka så det blir nog en resa igen nästa sommar.

:D Kommer att åka uppåt många gånger och stanna åtminstone 2 veckor!
Ett litet problem bara ... "kära gubben" har myror i brallorna!:D

16%. Inte illa för en infödd Helsingborgare! Tur jag inte fick fler rätt, då hade jag kanske varit tvungen att flytta norrut:wink: / Jeanette

Jag fick 86%:yes: men då är jag född i Ö-vik och bott i Piteå de senaste 20åren

Tydligen behöver jag inte flytta söderut ännu då jag iaf kom upp i 87 % men lite grämer det mig att Stig Strand hade mer !

Tillbaka
Toppen