• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur norrländsk är du?

Sv: Hur norrländsk är du?

:) Jag lyckades skrapa ihop 30% inte dåligt för att vara ifrån Vargön i Västergötaland.
:D Lena

90% Undrar var övriga 10% tog vägen.Är genuin Pitebo.Hälsningar Marianne 365

15%, märks att man är en av de få infödda urinvånarna i Stockholm *L*

69 % inte dåligt för att vara född i Helsingborg. Dock 50 år snart i Jämtland

Jag, Eva, född i Borås, uppväxt i Malmö, sedan åter till Borås är 21% norrlänning. Det känns rätt och riktigt!!

70% från en som tvångsförflyttades som barn vid 6 års ålder ned till Solna från
Munksund utanför Piteå .
Mvh
Bosse Lindberg;)

Född i Gällivare.Bott i Koskullskulle och Malmberget men flyttade ner som 3-åring.
73% får man väl vara nöjd med?
Marina:wink:

Senast ändrad:

Född i Borås, uppväxt i Malmö, åter till Borås som 25-åring, är jag 21% norrlänning. Kan det bero på att jag är sambo med en kille från Hälsingland. Annars hade det nog blivit 0%. Det hade inte varit fel det heller.
Från en stolt malmötös, boende i Borås.
Finns det inget Götalands- eller Svealandstest?

Hej kul test..fick 41 % fastän man är född o uppvuxen i Eskilstuna men sedan 4 år tebax bor i Smedjebacken Dalarna..:twitcy: Hälsn Lotta

Senast ändrad:

För att vara "utvandrade" norrbottningar gör ni ju lysande resultat Rimagy och snigeln.Det finns hopp om er:wink: Hälsningar Marianne 365

16% blev det för min del.

Man är tydligen en skåning nästan ända ut i fingerspetsarna.

Jag får läsa på och göra om testet längre fram i tiden och kanske har man då blivit lite mer norrlänning.

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:D

Tjingeling!

Jag fick precis veta att jag inte är någon norrlänning. Jag fick bara ihop 14 %. Det är ju tur att man bor i Skåne då.
Hälsningar Anita P, ingår i alias "Krabban" :wub:

Senast ändrad:

Hej Roberth. Du har nog rätt.

Vi har inte varit i Norrland i år. Men för cirka år sedan var vi där. Men vi tyckte att det var för långt att åka för att se Renar a.s.o.

På det glada 60 - 70 talet valde vi att åka till Rivieran.
Det gjorde vi i många år och vi trivdes utmärkt.

Många ggr var det längre att åka till Antibes än till Norrland, men vi valde värmen framför kölden, hls kurt.b

:confused: ;) :D

Jättekul test!
Det var faktiskt spännande att se resultatet. Jag är född och uppvuxen i Harads, en vacker by som ligger vid Luleälven mitt emellan Luleå och Jokkmokk, nu har jag bott "söderöver" imer än 30 år så det var kul att jag blev 78% norrländsk.
Hälsningar från Siv i Gislaved.:rolleyes:

Inför sommarens resor - som förstås går norrut(?) - så kanske en test på hur Norrländsk man är ger en försmak av den exotiska landsdelen?

Här är länken ännu en gång:
Norrlandstestet.se

Diplom utlovas fortfarande efter genomgånget test!

Tillbaka
Toppen