Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du har väl en ny laddare för D250S laddar väl inte startbatteriet?Kör med en Dual 250, och när batterierna kommer upp i spänning sjunker laddströmmen till bobatteriet till låga värden. Men nu börjar den skicka över till startbatteriet, har sett att då och då börjar den ladda startbatteriet och spänningen stiger upp till 13,8 V ungefär och sedan ägnar den sig åt bobatteriet igen och då går startbatterispänningen ner mot 12,7 V. Fungerar riktigt bra i och med att den höjer spänningen från bilen till bobatteriet då motorn är igång, tar laddningen från solpanelen och laddar efter behov och spänningen på bobatteriet sjunker ner mot 13,6V c:a innan den laddar igen.
Är Dualen en MPPT laddare?Hej! En 200W panel skulle kunna ge 12-14A, men bara om den står vinkelrätt mot solen en klar dag. Praktiskt ungefär hälften... En MPPT kan omvandla en högre spänning från panelen( optimalt 18-20V) till en större ström och ge en laddning praktiskt på 8A ungefär....
Hur mycket skall 200w solceller ladda som max?
Jo det gör min iaf. Underhållsladdning, några sekunder då o då när bobatterierna är fullladdade.Du har väl en ny laddare för D250S laddar väl inte startbatteriet?
Jag ställde den frågan till Ctec.Jo det gör min iaf. Underhållsladdning, några sekunder då o då när bobatterierna är fullladdade.