• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur kom du på ditt användarnamn ?

Lodjuret

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Lätt som en Plätt, :wideeyed::wideeyed::wideeyed:

Lodjuret är Hälsinglands landskapsdjur, på den förra HB:en hade vi ett lodjurshuvud på 40 x 50 i fronten uppe på alkoven,
Lennart
 
A

Amatören

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Tja jag var ju helt ny på det här med husbilar när jag registrerade mig och kände mig som en glad amatör.
Började läsa varenda post som verkade intressant och vågade därefter köpa vår första husbil.
Husbilsklubben har varit en väldigt bra plats att lära sig hur husbilslivet är, vad man skall göra och vad man skall akta sig för. Genom att läsa hur andra har gjort innan behöver man inte känna sig helt bortkommen. Jag har aldrig varit på en camping tidigare men förstå gången jag någonsin skulle tömma toatanken visste jag hur och var någonstans man skulle göra det på en camping tack vare husbilsklubben. Att man kan fylla på gas istället för att åka till macken och betala tre gånger så mycket, hur man sätter upp solceller på taket, att en back-kamera är en bra ide och hur man sätter upp en sådan. Massa saker som jag inte hade en aning om men nu vet.
Men det är klart sedan läser man om juan.norte, bror.axelson, Bäckmark mfl och inser att det är inte riktigt dags att byta användarnamn ännu det finns mer att lära.
 

pesann

HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Västervik
HBK-Nr
1490
Medlemskap
2024
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Ingemar har det stående smeknamnet "Pesa" (flera av våra bekanta vet inte ens vem Ingemar Persson är) och jag heter Ann.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Mitt användarnamn, är BeRo på flera forum det initialerna i mitt nam, men här tängte jag variera lite och lade till halva nanmet på mitt fordon, så blev det BeRo Ka.
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Ser att flera av er vet exat var användarnamnet kommer ifrån. Värre är det med mig, jag har funderat i snart 10 säsonger med den "hembyggda Plåtisen" men har ännu inte kommit på varför de kallar mig Postis, däremot har jag under åren fått en skylt med frimärksförsäljning, en skärmmössa och en trumpet liknande ett posthorn och även en liten box med stämplade gamla frimärken som jag med framgång har sålt på våre miniträffar och jag som nästan aldrig besöker ett postkontor. Ja jag får fundera vidare innan jag byter användarnamn, eller får mer käcka presenter som friskar upp minnet.

postis.jpg
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Min användar namn är förmodligen logiskt, eftersom jag nu bara använder mobil uppkoppling till telefon, internet och delvis bostad.
Denna sista post är också ofta via e-post så nu har vi endast, förutan bra grannar, trycksaker reklam och det är nära förestående i Danmark, varefter post mottagandet krävs vid den allmänna väg.
Så nej tack till reklam - ladda ner dem via Internet - en frihet mer att göra det när och var det passar dig.

Din brevlåda är aldrig fullsatt - det finns tillräckligt med utrymme.

Mobil frihet :) tack.
 
Senast redigerad av en moderator:

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Ja hur vi kom på vårt " Getingen" ? Ja det blev helt plöstligt stopp i hjärnkontoret då vi gick med i HBK och då blev det Getingen för vi bor i Getinge.
Nu är det så inlärt bland hos HBK:are så nu kan vi inte byta, och vet sjutton hur vi gör om man skulle få för sig att flytta härifrån någongång :twitcy:

Catrin & Kjell
 
M

Mona/Henka

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Först tänkte vi ha ett anonymt användarnamn. Kom sen fram till att det skulle vara helt onödigt och att vi själv tycker det är trevligt att veta vad folk heter. Så då blev det Mona som är mitt namn, men Henka heter faktiskt Karl-Henrik, men kallas alltid Henka.
Mona/Henka
:bye:
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

:santa-2-icon:"Lätt som en plätt" ( som Lodjuret skriver)
Kolla färgen på min husbil så förstår ni nog:santa1:
 

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Hej allihopa 21/12 Nu blir det inte mörkare. Va skönt.
jo vi var och letade efter en bostad att ha över vintern och kom till en urbanisation söder om torrevieja Toreta 111. Där fanns va jag tyckte en fin fastighet i ett plan. Att den låg på Calle invierno såg jag som ett tecken på att den ska vi ha. Vintergatan till en kille som vi fly vintern i Sverige
Så är det med det. Någon fastighet blev det aldrig.
god jul och ett gott husbilsår som ev kan starta lite tidigare nästa år tack vare den snö som ej har hunnit falla ned.
 
Toppen