• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur kom du på ditt användarnamn ?

F

F.d. 9573

Guest
Tror att jag har skapat en sådan här tråd på fler forum men det är lite intresant.
Mitt nick har jag tagit i från en av dom bästa skivor som är gjorda & skall inte förknippas med något organ ;)

Nazareth: 'snaz

snaz.jpg

1981 live album from the Scottish hard rock quartet Nazareth, who had a handful of hits in the late '70s including the proto-power ballad, "Love Hurts." 'snaz includes a cover version of the Rick Danko/Emmet Grogan song "Java Blues" from Danko's 1977 solo album. Singer/screamer Dan McCafferty introduces the tune by saying something like "This is a Rick Danko song...."

The group Nazareth is actually named after the town of Nazareth, PA, that appears in the first line of The Band's song "The Weight". All original Nazareth members are/were big fans of The Band. They did a storming cover of "Long Black Veil" back in 1991, with only vocals (by McCafferty) and drums (by Darrell Sweet, who passed away in 1999.)

Tracks
Love Hurts
Hair of the Dog
Holiday
Dressed to Kill
Expect No Mercy
Morning Dew
Big Boy
Razamanaz
Telegram
I Want to Do Everything for You
This Flight Tonight
Beggars Day
Every Young Man's Dream
Heart's Grown Cold
Java Blues (Danko/Grogan)
Cocaine
Let Me Be Your Leader
Shapes of Things
Tush
Juicy Lucy

Nazareth - 'snaz - 1981 - A&M 6703
Compact Disc: Castle CLA130 (1992)

Nazareth Wiki
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Jadå, det bandet har en riktigt drive i sina låtar, blir lätt böter för fortkörning...
Själv har jag den allesstädes närvarande hunden, Afghanen, som inspirationskälla!
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

När det gäller Nazareth så gillar jag nog Hair of the dog allra bäst.

Vad gäller vårt något kryptiska nick, så är det helt enkelt våra gemensamma initialer...

//Stefan och Ann-Christine
 
H

hianders

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Initialerna plus början av efternamnet. Detta har resulterat i att många kallar Hasse för Anders :)

Bilen heter Adde = Adriatik

Rulla lugnt!

fru hianders/Inger
 
B

Boxer

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Kör en Peugeot Boxer och har dessutom ett par BMW motorcyklar med boxermotor.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Använder samma användarnamn på flera forum.
Bilden vägrar jag byta - trots flera påstötningar. :)
Love hurts!
 
F

F.d. 11222

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Använder namnet på de flesta forum (har dåligt minne så det är enklast):oops:
Namnet i sig är ett "sammandrag" av barnens namn (som även alla tidigare båtar varit döpta till) Desirée/Isabelle.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Jag hade tidigare namnet "simonen" ett ogenomtänkt namn som var en korsning av våran katt och nåt annat som jag inte kommer ihåg längre.
När jag registrerade mig här i klubben hade jag ingen aning om vad det var för stollar som jag höll på att ansluta mig till,:D så jag valde ett anonymt namn. :D
Efter en kort tid tyckte jag att namnet kändes fel och nyligen ändrade jag det till mitt efternamn, Sjöberg.
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Agge är mitt smeknamn heter Agneta och 52 är året jag är född. :)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Eftersom jag som svensk bott i Spanien i över 20 år så har "El Sueco", svensken, blivit ett uttryck jag levt med.

Men i HBK är vi båda medlemmar, så då blir det "Los Suecos", svenskarna.

Carola o Tommy
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Hette Lasse & Mia tidigare men det är ju ganska många Lassar på forumet så det fick bli initialerna istället: Lars-Göran
Har dessutom kallats bl a Lg.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

"Grannies" Står det nu...Förut var det mormor &morfar, nu har grabben å sambon fått barn då slog vi ihop första nicknamet och då blev det Grannies!
 
F

F.d. 50106

Guest
Sv: Hur kom du på ditt användarnamn ?

Hej vi gillar alla slags skaldjur så fick det bli

Yvonne Sven Gunnar SKALDJUR :twitcy::twitcy:
 
Toppen