Jag köpte i juni 4st nya 420A lifepo4 celler...
Tyvärr visade det sig att jag blev rejält lurad, och fick absolut inte de celler som var utlovad i annonsen..
Jag gjorde en reklamation, och tog även fram bevis så som capacitet test, avläsning av QR-code, strippade av den yttre blåa plasten, för att finna orginal under och som var full med repor, beräknade kW/kg.. 420A x 3,6v : cellens vikt...
Efter en hel del arbete och bevis så fick jag i början av veckan hela summan tillbaks från Ali Express... Samt att jag fick behålla alla 4 celler...
Så i slutändan kanske det ändå inte var en så dålig affär...
Här kommer en länk där du kan läsa om äkta och falsk QR-kod...
secondlifestorage.com
Tyvärr visade det sig att jag blev rejält lurad, och fick absolut inte de celler som var utlovad i annonsen..
Jag gjorde en reklamation, och tog även fram bevis så som capacitet test, avläsning av QR-code, strippade av den yttre blåa plasten, för att finna orginal under och som var full med repor, beräknade kW/kg.. 420A x 3,6v : cellens vikt...
Efter en hel del arbete och bevis så fick jag i början av veckan hela summan tillbaks från Ali Express... Samt att jag fick behålla alla 4 celler...
Så i slutändan kanske det ändå inte var en så dålig affär...
Här kommer en länk där du kan läsa om äkta och falsk QR-kod...

How to Quickly Identify Fake LFP Battery Cells Part 3 – QR Code
You may have noticed that almost every LiFePO4 battery cell has a QR code on it. What is the LiFePO4 QR code? The QR code is generated by a combination of characters that represent information about the LFP battery cell. This is shown in the picture below(Notice where it is on the battery)...
Senast ändrad: