F
F.d. 3581
Guest
Är det någon som har kläm på följande:
Om jag får en husbil levererad och inregistrerad tex 1:a november -07, men återförsäljaren och fabriken anser att det är en -08 modell.
Vad kommer då att anges i registreringsbeviset ?
2007 eller 2008 ?
Det är väl speciellt viktigt om man senare vill byta in fordonet - eftersom jag förmodar att det inbytande företaget endast tittar i reg. beviset. Och inbytespriset kan därmed skilja en hel del mellan två årsmodeller.
Mvh
DS
Om jag får en husbil levererad och inregistrerad tex 1:a november -07, men återförsäljaren och fabriken anser att det är en -08 modell.
Vad kommer då att anges i registreringsbeviset ?
2007 eller 2008 ?
Det är väl speciellt viktigt om man senare vill byta in fordonet - eftersom jag förmodar att det inbytande företaget endast tittar i reg. beviset. Och inbytespriset kan därmed skilja en hel del mellan två årsmodeller.
Mvh
DS

Som jag förstått är årsmodellbegreppet officiellt avskaffat, registreringsåret gäller. Detta innebär t.ex att en bil/husbil tillverkad 2005 mycket väl officiellt kan få sin första registrering 2007 (officellt). Det är viktigt att kontrollera tillverkningsår vid köp eftersom fordonet kan få en för innehavaren mindre fördelaktig värdering vid senare inbyte/ försäljning!