Carthagofrik
FD HBK Medlem
Någon som vet om det finns Michelin åretruntdäck 225 75 16 som funkar bra åretrunt kanske även något annat märke. Någon som kan hjälpa mig och vart man kan köpa till ett bra pris.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är väl dom som heter Michelin Agilis Alpin nu?Michelin Agility, Snow and Ice är mina favoritdäck året om.
Det är väl dom som heter Michelin Agilis Alpin nu?...........
Jo, jag tror det stämmer!
När det gäller säkerheten är den nog mer beroende på det egna körsättet än på däcken.![]()
Nja, om man är helt ensam på vägen, men ibland finns det ju andra trafikanter, barn, djur etc...
alla bilar har ju fyrhjulsbroms.
aake
För den som kör på fjällvägar vintertid är det självklart med bra dubbdäck, även för mig som kör fyrhjulsdrivet. Komma fram skulle nog gå ändå, men för att få stopp på bilen i halka gör dubbarna stor skillnad; alla bilar har ju fyrhjulsbroms.
aake