Sv: Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air
Här är en liknande tråd i HBK:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t79721/
Hallons inställningar:
"
Fråga
Hur kommer jag igång med mitt mobila bredband?
Svar
Det första du behöver göra är att ställa in rätt APN i mjukvaran till ditt modem, eller i mjukvaran på din surfplatta. På hallon använder vi samma APN som 3 eftersom vi är syskonoperatörer. Vårt APN är data.tre.se. Nedan beskriver vi hur du gör detta i de vanligaste mjukvarorna. Om du inte hittar ditt alternativ i listan, så är det troligaste att du skall leta under ”inställningar” och ”nätverk” i mjukvaran till ditt modem/surfplatta. Om du ändå inte lyckas hitta var någonstans du skall skriva in vårt APN, så rekommenderar vi dig att kontakta inköpsstället av modemet/surfplattan eller läsa i manualen.
Huawei modem (mjukvara mobile partner) PC
- Kör Mobile Partner, klicka på “Tools” -> “Options” i drop-down listan.
- Gå till “Profile Management” på vänstra sidan och klicka på “New” att konfigurera APN.
- Skriva in valfritt namn i “Profile Name”, och skriv sedan in “data.tre.se” i APN. Klicka på “Save” att spara konfigurationen som en profil. Sedan klicka på “Default” att göra denna konfiguration som standard. Slutligen, klicka på “OK” för att avsluta.
- Nu har du sparat din profil, klicka på “Connect” för att ansluta till Internet.
Huawei modem (mjukvara mobile partner) MAC
- Starta Mobile Partner
- Öppna menyn ”tools” välj ”options”
- Fyll i valfritt ”profile name”
- Välj ”static”
- I fältet ”APN” fyller du i bredband.tre.se
- I fältet ”Access number” fyller du i *99#
- Klicka på ”save”
- Klicka på ”OK”
- Klicka på ”connect”
Byta APN i iPad
Viktigt att veta är att hallons APN inte ställs in automatiskt i iPad utan detta behöver du antingen lägga in manuellt under ”inställningar” eller synkronisera din iPad med iTunes med SIM-kortet i för att få rätt inställningar.
- Klicka på inställningar
- Klicka på Mobildata och sedan APN-inställningar
- I fältet APN skriver du in ”data.tre.se”
Byta APN i surfplattor från Sony
- inställningar
- trådlösa styrenheter
- mobila nätverk
- Åtkomstpunktsnamn
- Menyknappen
- Nytt APN
Byta APN i surfplattor från Samsung
- inställningar
- trådlöst och nätverk
- mobilt nätverk
- Åtkomstpunktsnamn
- Nytt APN
Byta APN i surfplattor från Huawei
- Inställningar
- Trådlöst och nätverk
- Mobila nätverk
- Åtkomstpunktsnamn
- Nytt APN
Hur kommer jag igång med mitt mobila bredband? - hallon
Du har väl en manual till routern ?
Edit: Nordisk manual för routern visserligen från Telia, men på sida 5 står hur du kommer in i routern via en webbläsare.